شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 206473

برای به دست آوردن زیبایی به جای مصرف انواع داروهای مکمل و آمپول های تقویتی از عناصر موجود در طبیعت استفاده کنید و با صرف اندکی وقت و حوصله بدن خود را در مقابل بیماری ها بیمه کنید.

سلامت نیوز: برای به دست آوردن زیبایی به جای مصرف انواع داروهای مکمل و آمپول های تقویتی از عناصر موجود در طبیعت استفاده کنید و با صرف اندکی وقت و حوصله بدن خود را در مقابل بیماری ها بیمه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مفید ترین خوراکی ها برای رشد و سلامت بدن مصرف انواع جوانه ها است که از بهترین آنها می توان جوانه نخود را نام برد.

نخود و نخود سبز هر دو از یک خانواده هستند اما خواص درمانی متفاوتی دارند که مصرف هر دو نوع آنها برای سلامت بدن بسیار مفید است.

برای تهیه جوانه نخود، مقداری از این دانه پرخاصیت را شسته و پاک کرده سپس به مدت سه تا چهار روز در آب خیس کنید، در اثر این کار روی نخودها جوانه هایی به طول دو تا سه سانتیمتر رشد می کند که آنگاه می توانید آنها را به همراه غذا و سالاد به صورت پخته یا خام مصرف کنید و از خواص درمانی منحصر به فرد آن بهره مند شوید.

برای اینکه جوانه تمیز و سالمی داشته باشید لازم است در فاصله سه تا چهار روزی که آنها را در آب خیس کرده اید، روی 2 مرتبه نسبت به تعویض آب آنها اقدام و به خوبی آبکشی کنید.

از جمله خواص منحصر به فرد جوانه نخود می توان موارد زیر را نام برد:

پیشگیری از سرطان

جوانه نخود منبع غنی از سه ماده مفید فولات، انواع آنتی اکسیدان و بتاکاروتن برای سلامتی است که از میان آنها فولات تولید، حفظ سلول ها و محافظت در برابر آسیب به DNA بدن کمک فراوان می کند.

آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد به بدن کمک می کنند که وجود این عناصر خطرناک در بدن، معمولا خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، بتاکاروتن نیز باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان می شود.

دنیایی از ویتامین و مواد معدنی خوشمزه و مفید

جوانه نخود حاوی ویتامین c،D ،A وk است و می تواند تا درصد بالایی نیازبدن به انواع ویتامین های مورد نیاز را برطرف کند، از این رو کارشناسان مصرف یک فنجان جوانه نخود را به صورت روزانه توصیه می کنند.

خواص ضد التهابی نخود محافظ شما دربرابر انواع بیماری ها

جوانه نخود سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی است که این خوراکی ها مورد نیاز بدن برای کنترل التهاب های پیچیده و حتی مرگباراست.

نوعی التهاب در بدن باعث می شود تا افراد دچار آکنه و مشکلات پوستی شوند و مصرف نخود به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و خواص التهابی می تواند آکنه را در مبتلایان بهبود بخشد.

دیابت را با جوانه نخود به زانو درآورید

در حالی که در بسیاری از مطالعات به مزایای نخود و نخود سبزبرای کنترل دیابت در مبتلایان اشاره شده است. تحقیقات جدید هم نشان داده است که جوانه نخود هم می تواند یک منبع عالی و مفید برای کنترل قند خون و تنظیم آن بویژه در مبتلایان به این بیماری باشد. جوانه نخود دارای مواد مغذی فراوانی است که می تواند به حفظ سطح قند خون کمک کند و برای مبتلایان به هردو نوع دیابت نوع یک و نوع دو مفید است و مصرف آن در رژیم غذایی این مبتلایان توصیه می شود.

سلامت قلب را با خوردن این دانه مقوی تجربه کنید

تحقیقات گسترده ای درزمینه مصرف گیاهان با سلامت قلب انجام شده است و کارشناسان اعتقاد دارند گیاهان سبز باعث کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. وجود سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی درگیاهان بویژه جوانه نخود دارای طیف گسترده ای از فواید برای قلب و عروق است. خواص ضد التهابی و وجود آنتی اکسیدان ها در جوانه نخود به تنهایی عاملی محافظتی در برابر بیماری های قلبی است و کارشناسان مصرف آن را به افراد توصیه می کنند.

کاهش وزن با این جوانه معجزه بخش

جوانه نخود یک ماده مغذی فوق العاده کم کالری است و با ارائه مقادیر بالایی از فیبر در رژیم غذایی، کمک می کند که وزن بدن کنترل و سوخت و ساز بدن تنظیم شود، مفید بودن مصرف جوانه نخود باعث می شود تا از آن به عنوان یک ماده خوراکی مطلوب در بسیاری از رژیم های لاغری و کاهش وزن استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha