پدر شدن و پس از پدر بزرگ شدن برای بسیاری از مردها نقشی است دوست داشتنی که بارها و بارها در ذهنشان آن را مرور می کنند؛ اما رسیدن به این خواسته تخت تأثیر چه مواردی است؟ آیا برنامه تغذیه ای می تواند عاملی باشد برای خداحافظی همیشگی با چنین اتفاقی؟

گیاه‌خوارها با رویای نوه دار شدن خداحافظی کنند

سلامت نیوز: پدر شدن و پس از پدر بزرگ شدن برای بسیاری از مردها نقشی است دوست داشتنی که بارها و بارها در ذهنشان آن را مرور می کنند؛ اما رسیدن به این خواسته تخت تأثیر چه مواردی است؟ آیا برنامه تغذیه ای می تواند عاملی باشد برای خداحافظی همیشگی با چنین اتفاقی؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، ممکن است قدری عجیب به نظر برسد ولی یافته های اخیر دانشمندان حکایت از آن دارد که مردان گیاه خوار باید برای همیشه با پدربزرگ شدن و نوه دار شدن خداحافظی کنند. بر این اساس، پدرانی که از گوشت قرمز به اندازه کافی استفاده نمی کنند توان باروری فرزندان خود را به شدت تحت تأثیر قرار می دهند. در واقع، تأمین نشدن پروتئین مورد نیاز بدن شانس و احتمال دیدن نوه ها را به شدت کاهش می دهد.

صرف نظر کردن از بسیاری مواد مغذی که تنها در گوشت های حیوانی یافت می شود، موجب تنبلی اسپرم ها می گردد. این در حالی است که اسپرم در فرزندان مردانی که رژیم غذایی کاملی دارند فعالیت بیشتری دارد. از طرف دیگر، سیستم ایمنی بدن افرادی که گیاه خواری دارند نسبت به سایرین ضعیف تر است و این امر طبیعتاً فرایند باروری را تحت تأثیر قرار می دهد.

اثرگذاری برنامه غذایی پدران بر بدن فرزندانشان تا حدی است که پزشکان اطمینان ندارد همه چیز خواری مادران بتواند این نقصان را جبران کند. از طرف دیگر، نباید فراموش کرد که پروتئین های گیاهی مانند سویا حاوی مقادیری هورمون های زنانه هستند. به همین علت، روی آوردن زنان به گیاه خواری تأثیر چندانی در قدرت باروری فرزندان ایفا نمی کند؛ بلکه این گیاه خواری پدران است که می تواند رویای پدربزرگ شدن را برای همیشه به دست فراموشی بسپارد.

منبع dailymail

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha