یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 206586

همه ما آب ازشب گذشته را که روی میز، کنار تخت و میز آشپزخانه قرارداشته است، نوشیده ایم؛ حتی آب بطری را که در ماشین مانده؛ اما آیا نوشیدن این آب برای بدن مضر نیست؟

آب شب‌مانده نخورید!

سلامت نیوز: همه ما آب ازشب گذشته را که روی میز، کنار تخت و میز آشپزخانه قرارداشته است، نوشیده ایم؛ حتی آب بطری را که در ماشین مانده؛ اما آیا نوشیدن این آب برای بدن مضر نیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، به گفته متخصصان بدن در طول شب دچار کمبود آب می‌شود و بیشتر افراد بااحساس تشنگی از خواب بیدار می شوند, این موضوع غیرمعمول نیست. اما این که آیا می توان آب شب‌ مانده را مصرف کرد یا نه،  جای بحث دارد.به احتمال زیاد می دانید که آب بدون سرپوش را نباید نوشید زیرا بهداشتی نیست. گردوغبار، مواد زائد و حتی پشه ممکن است هنگام شب در آب لیوان بیفتد.
حتی پارچ دربسته یا شیشه آب می‌تواند ایجاد مشکل کند به این  دلیل  که پوست ما  آلوده به عرق، گردوغبار، سلول‌های پوست و ترشحات بینی است  و زمانی که دهانمان را روی بطری می گذاریم این آلودگی وارد آب می‌شود.
بزاق دهان نیز حامل باکتری است که باعث آلودگی آب می‌شودو با دوباره نوشیدن آب باکتری وارد بدن می‌شود.به گفته متخصصان مراقبت‌های پزشکی،  هنگامی‌که دهانتان را به بطری آب می زنید سعی کنید آن را در یک نوبت بنوشید و بطری یک بار مصرف را دوباره آب نکنید.


افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند بیماران پیوندی، آن‌هایی که تحت شیمی‌درمانی قرار دارند و یا افراد مبتلابه  اچ آی وی یا ایدز نباید در معرض  آب آلوده قرار گیرند.این راهم بدانید که فرقی ندارد آب‌ معدنی باشد یا از شیر آب. زیرا متخصصان بر این باورند که 25 درصد آب ‌معدنی، آب لوله کشی است.


آب مانده در ماشین
آب باقی‌مانده در آفتاب گرم مکان مناسبی برای  پرورش باکتری‌هاست به خصوص که از آن استفاده ‌شده باشد. با‌قرار دادن بطری آب در زیر صندلی ممکن است گرما کاهش یابد، اما باکتری رشد خواهد کرد.
برخی از انواع بطری‌های پلاستیکی حاوی BPA یا مواد شیمیایی مشابه است که می‌تواند در آب نشت کند ، به‌ ویژه اگر در معرض نور آفتاب قرار گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که BPA می‌تواند با مشکلات مغزی و رفتاری ارتباط داشته باشد. اگرچه FDA اعلام کرده است که سطح انتقال BPA در حد امن است. استفاده از یک بطری بدون BPA  می‌تواند از بروز بیماری مربوط به مغز پیشگیری کند، اما از رشد باکتری جلوگیری نمی کند، به‌خصوص اگر از یک بطری فلزی، استفاده می‌کنید .
البته، مصرف آب کافی برای سلامت بدن خوب است، بنابراین لازم است متوجه  نشانه‌های کم‌آبی بدن باشیم. بنابراین توصیه می‌شود ، دهان را به لبه بطری نزنید یا بدون ایجاد تماس دهانی آب بخورید یا این که به میزانی که تشنه هستید آب بریزید تا ته لیوان آبی باقی نماند.

منبع:سایت ام اس ان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha