یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 206613

کار با وزنه و انجام تمرینات قدرتی به شیوه ای کارآمدتر نسبت به مصرف لبنیات تراکم استخوانی را افزایش می دهد.

به این دلایل کار با وزنه را فراموش نکنید

سلامت نیوز: کار با وزنه و انجام تمرینات قدرتی به شیوه ای کارآمدتر نسبت به مصرف لبنیات تراکم استخوانی را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، کار با وزنه یا تمرینات قدرتی در کنار تمرینات هوازی می توانند یک برنامه روتین تناسب اندام خوب و کامل را شکل دهند. در ادامه با برخی دلایل توجه بیشتر به تمرینات قدرتی در کنار تمرینات هوازی بیشتر آشنا می شویم.

استخوان های قوی‌تری خواهید داشت

کار با وزنه و انجام تمرینات قدرتی به شیوه ای کارآمدتر نسبت به مصرف لبنیات تراکم استخوانی را افزایش می دهد. حتی بنیاد ملی پوکی استخوان آمریکا انجام تمرینات قدرتی برای ساختن استخوان هایی قوی و پیشگیری از زمین خوردن و شکستگی در بیمارانی که از بیماری استخوان رنج می برند را توصیه می کند.

حجیم نخواهید شد

بسیاری از بانوان نگران هستند که انجام تمرینات قدرتی موجب شود تا ظاهری مردانه پیدا کنند و مقدار چشمگیری عضله در بدن آنها شکل بگیرد. اما باید به این نکته اشاره دارد که ترکیب شیمیایی بدن بانوان ذاتا مقدار کمتری از تستوسترون را ترشح می کند، که هورمون اصلی عضله سازی سریع در مردان محسوب می شود. اگر برنامه های تمرینی متنوع را دنبال کنید و وزن خود را در سطوح مناسب حفظ کنید، از بدنی قوی و متناسب و نه عضلانی و حجیم برخوردار خواهید شد.

سوخت و ساز افزایش خواهد یافت

در شرایطی که ممکن است فکر کنید تمرینات هوازی عامل کلیدی در چربی سوزی محسوب می شوند، اما مقدار کالری که توسط عضله در حالت استراحت بدن نسبت به چربی سوزانده می شود، بیش از دو برابر است. و عضله بیشتر به سوزاندن چربی بیشتر در زمان خواب یا هنگامی که روی مبل نشسته اید، کمک خواهد کرد. این عاملی کلیدی برای سوخت و سازی سریع است زیرا حتی فعال‌ترین بانوان نیز احتمالا زمان بیشتری را در حالت نشسته یا خوابیده تا در حال حرکت سپری می کنند.

با افزایش سن دردسر کمتری خواهید داشت

به واسطه فهرست طولانی فواید، از جمله استخوان های قوی‌تر، سوخت و ساز سریع‌تر، ترمیم و حفظ بهتر توده عضلانی، و سطوح پایین‌تر استرس، تمرینات قدرتی برای افرادی که در جوامع مسن حضور دارند، حیاتی است. کار با وزنه در سنین بالاتر باید با حرکاتی آرام و سبک آغاز شود. به آنچه بدن شما می گوید توجه داشته باشید و اگر چیزی درست نیست تغییرات و تنظیمات لازم را انجام دهید تا بدن عملکرد بهتری داشته باشد.

در دیگر بخش های تناسب اندام نیز ارتقا خواهید یافت

شما انتظار دارید تا با دنبال کردن برنامه منظم تمرینات قدرتی خود قوی‌تر شوید، اما می توانید انتظار افزایش سرعت خود در انجام حرکات و انعطاف پذیری بیشتر را نیز داشته باشید. بر همین اساس است که دنبال کردن تمرینات قدرتی برای دوندگان و دیگر ورزشکاران استقامتی نیز عاملی کلیدی محسوب می شود.

خواب بهتری خواهید داشت

هنگامی که نرخ سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و با سطوح انرژی مطلوب فعالیت های خود را انجام می دهید، در به خواب رفتن نیز با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. هنگامی که فعالیت بیشتری دارید متوجه می شوید که بدن نیز سریع‌تر و راحت‌تر به خواب می رود.

از انرژی بیشتری برای زندگی روزمره خود برخوردار خواهید شد

اگر یک برنامه تمرینات قدرتی را به طور منظم دنبال کنید از آمادگی بیشتری نیز برای انجام فعالیت های خارج از باشگاه برخوردار خواهید شد. تمرینات قدرتی مناسب و درست به آمادگی بدن برای دنبال کردن زندگی روزمره کمک خواهند کرد. بازی کردن با فرزندان، بلند کردن جعبه ها و قرار دادن آنها در قفسه ها، پیاده روی در جنگل، و بالا رفتن از پله ها بدون این که با تنگی نفس مواجه شوید، تنها تعداد اندکی از کارهایی هستند که راحت‌تر انجام خواهید داد.

اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت

بیشتر افراد از افزایش اعتماد به نفس خود پس از دنبال کردن منظم تمرینات قدرتی شگفت زده می شوند و همچنین، زمانی که به هدفی جدید دست می یابند، هر چه بیشتر به خود افتخار می کنند. تمرینات قدرتی افزون بر آثار جسمانی می توانند اثر روانی چشمگیری نیز بر طرز فکر فرد داشته باشند. تمرینات قدرتی نه تنها موجب می شوند تا از ظاهر بهتری برخوردار شوید، بلکه احساس بهتری را نیز تجربه خواهید کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha