سیاستی كه وزارت بهداشت پیش گرفته نادرست است چرا كه تنها وعده می‌دهد و اجرا نمی‌كند باید پرسید چرا زمانی كه نمی‌توانید اعتبار را به پرستاران بدهید می‌گویید واریز می‌شود؟! مشكل را از دوش خود برداشته و به جای دیگر می‌گذارید

به اسم پرستار اعتبار می‌گیرند و به كام دیگران خرج می‌كنند
به گزارش سلامت نیوز، در روزهای اخیر مبلغی برای پرداخت اضافه‌ كار پرستاران به حساب وزارت بهداشت واریز شد، اما واكنش وزیر بهداشت در این رابطه این بود كه تا زمانی كه اعتبار به صورت كامل تامین نشود برای پرداخت اضافه كار پرستاران اقدام نمی‌كنیم، این درحالی است كه این مقام مسئول به پرستاران وعده داده بود كه تا پایان مهرماه اضافه كاری‌ها به حساب پرستاران پرداخت می‌شود.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا افزود: قرار بود پس از منتفی شدن استخدام 23 هزار نیروی پرستار مابه‌التفاوت ناشی از آن را در قالب اضافه كار به پرستاران بدهند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه وزارت بهداشت ابتدا اعلام كرد كه به دلیل تمام شدن شش ماهة نخست سال جاری از پایان مهر ماه میزان اضافه‌ كاری در فیش‌های حقوقی پرستاران واریز می‌شود.

دبیر كل خانه پرستار ایران گفت: در روزهای اخیر از سوی دولت اعلام شده كه حدود 86 میلیارد تومان به وزارت بهداشت داده شده تا اضافه كاری‌ها را پرداخت كند. اما هم‌اكنون كه به پایان مهر نزدیك شده‌ایم باز هم بهانه‌ تراشی می‌كنند با این بهانه كه رقم واریز شده كفاف یك ماه‌ را می‌دهد. بنابراین این اعتبار به پرستاران پرداخت نمی‌شود.

وی گفت: سیاستی كه وزارت بهداشت در پیش گرفته بسیار نادرست است چرا كه تنها وعده می‌دهد و اجرا نمی‌كند. باید پرسید چرا زمانی كه نمی‌توانید اعتبار را به پرستاران بدهید می‌گوئید پایان مهر ماه واریز می‌شود؟! این مسئله همانند وعده استخدام پرستاران مشكل را از دوش خود برداشته و به جای دیگری می‌گذارد.

شریفی مقدم گفت: به نظر می‌رسد اعتبار داده شده از سوی دولت برای چند ماه اضافه كاری پرستاران كافی باشد. اما وزارت بهداشت می‌خواهد چاله‌های خود را با این اعتبار پر كند. در واقع به اسم پرستار اعتبار می‌گیرند و به كام دیگران خرج می‌كنند.

دبیر كل خانه پرستار گفت: دلیل وزارت بهداشت به عدم واریز اضافه كاری تنها بهانه‌جوئی است و جامعة پرستار به این روند و وعده‌ها عادت كرده و به تحقق آن امیدوار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha