نماینده مردم زاهدان در مجلس با انتقاد از کمبود مراکز وتجهیزات امدادی در سیستان وبلوچستان، گفت: بحران اخیر سبب تخریب سه هزار واحد مسکونی شده که امیدواریم هرچه سریعتر مصوبه هیات وزیران در اختصاص پنج هزار میلیارد به این استان تحقق یابد.

کمبود مراکز امدادرسانی در سیستان و بلوچستان/ سه هزار واحد مسکونی تخریب شد

سلامت نیوز:نماینده مردم زاهدان در مجلس با انتقاد از کمبود مراکز وتجهیزات امدادی در سیستان وبلوچستان، گفت: بحران اخیر سبب تخریب سه هزار واحد مسکونی شده که امیدواریم هرچه سریعتر مصوبه هیات وزیران در اختصاص پنج هزار میلیارد به این استان تحقق یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت،علیم یارمحمدی در توضیح وضعیت بحرانی سیستان و بلوچستان و اقدامات انجام گرفته در مدت اخیر، گفت: دستگا‌ه‌های اجرایی در حد توان و امکاناتی که داشتند به مدیریت بحران پیش آمده پرداختند، در واقع وضعیت تاحدودی ساماندهی شده اما بعد از این باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد، برنامه‌ریزی‌ها نیز باید طبق خسارت‌های برآورده شده صورت گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مراکز امدادی در سیستان و بلوچستان مانند جمعیت هلال احمر بسیار محدود است، محدوده‌های مکانی و زمانی بحران، در سیستان و بلوچستان مشخص است لذا اگر از گذشته به درستی اقدامات پیشگیرانه انجام می‌گرفت از میزان خسارت‌ها کاسته می‌شد اما متاسفانه در این بخش ضعف جدی وجود دارد.

وی افزود: مسئولان راه وشهرسازی باید برای رفع مشکلات مردم به بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی بپردازند زیرا در مدت اخیر این مشکلات سبب شد تا خدمات به موقع به مردم نرسد، در واقع نواقصی هم در نقاط گلوگاهی استان است که باید مرتفع شود در این صورت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گزارش میزان خسارت وارد شده به استان سیستان و بلوچستان در کمیسیون عمران مجلس اعلام شد، خسارت‌هایی در حوزه مسکن، راه‌ها، باغات و قنوات سیستان و بلوچستان وارد شده، هیات دولت هم در جلسات خود 5 هزار میلیارد تومان برای بهبود وضعیت این استان به تصویب رسانده که امیدواریم تخصیص یابد.

یارمحمدی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس دستوری برای جانمایی مسکن‌های تخریب شده در این استان داده است، گفت: مسئولان اجرایی در استان باید مکان‌هایی را برای ساخت مسکن‌هایی که تخریب شده مشخص کنند، این مکان‌ها باید نزدیک به همان فضاهای تخریب شده باشد در واقع نباید نقاط دور دستی را در نظر بگیرند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تسهیلاتی بدون بهره برای مردم آسیب دیده این استان باید درنظر گرفته شود تا بتوانند هرچه سریعتر به ساماندهی وضعیت پیش آمده بپردازند، متاسفانه بحران اخیر سبب تخریب 3 هزار واحد مسکونی در این استان شد، واحد هایی که اغلب غیر مقاوم و فرسوده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha