چهارمین همایش سالانه پرستاری سرطان با 75/13 امتیاز بازآموزی از سوی انجمن سرطان ایران 26 تا 28 آبان در مرکز همایشهای بین المللی رازی تهران برگزار می شود.

چهارمین همایش سالانه پرستاری سرطان 26 آبان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان  نظام پرستاری ، اسفندیار عسگری، دبیر اجرایی این همایش  افزود: این همایش همزمان با همایش آسیب شناسی در محور علمی تشخیص  و مدیریت انواع سرطان برگزار می شود.

وی افزود: در کنار این همایش کارگاه های آموزشی نیز برای پرستاران با موضوع عوارض شیمی درمانی و معرفی PORT ، زخم واوستومی و روان پرستاری به صورت روزانه  و در سالن های مجزا برپا می شود.

دبیر اجرایی این همایش افزود: همزمان با آغاز این کنگره سخنرانی هایی با موضوع معرفی داروهای شیمی درمانی، مفاهیم و تئوری های پرستاری سرطان،CRF، عوارض شیمی درمانی و port، درمان های رایج در سرطان، protection، نقش مراقبت پرستاری والدین در پرستاری کودکان، پرستاری رادیوتراپی، نقش اعتقادات در کنترل سرطان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: در روز دوم کنگره سخنرانی ها در زمینه کنترل درد در بیمار سرطانی، نقش اخلاق در سرطان، بازتوانی در سرطان کلستومی، Basic principles of Cancer control، نقش MRI در کنترل Breast cancer، عوارض شیمی درمانی، Evidence based Approach to cancer prevention، چالش های پرستاری سرطان، تحلیل هزینه های مرتبط با سرطان، بازتوانی در سرطان Rehabilitation of cancer، حفاظت در رادیوتراپی، بررسی آمار انواع سرطان ها به صورت بستری مراجعه شده به انستیتو کانسر از سال 86 تا 89 و بازتوانی در سرطان (آمپوتاسیون) است.

عسگری ادامه داد: در روز پایانی کنگره نیز صاحبنظران در خصوص نقش حمایتی پرستار در اختلالات روحی، Life style، پرستاری سرطان کولون و رکتوم و سر و گردن و تاثیر آن بر کیفیت زندگی، اختلالات خواب و بازتوانی در سرطان ماستکتومی سخنرانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری این همایش انجمن سرطان ایران، گروه های انکولوژی دانشگاه های کشور، مرکز تحقیقات علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دفتر پرستاری انستیتو کانسر، دانشکده های پرستاری علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و دفتر پرستاری داشگاه علوم پزشکی تهران همکاری دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha