شنبه ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 20669

ماساژ می‌تواند سبب افزایش جریان خون در بافت ‌شود اما اینكه آیا افزایش جریان خون كمكی به سوخت‌وساز چربی می‌كند یا خیر، به نظر می‌رسد آنقدر نباشد كه سبب كاهش توده چربی شود. بنابراین باز هم حرف اول و آخر را رژیم لاغری و ورزش می‌زنند.

نقش ماساژ در کاهش وزن قطعی نیست
سلامت نیوز:هنوز یافته‌ای علمی مبتنی بر تاثیر ماساژ بر لاغری وجود ندارد. ماساژ، حركاتی است كه روی بافت نرم بدن انجام می‌شود و انواع مختلفی دارد و ریشه آن بسیار کهن است.

 به گزارش سلامتیران ماساژ بر سیستم عصبی و عضلانی تاثیر می‌گذارد و نتایج حاصل از آن شامل آرامش، كاهش درد، افزایش حركت بافت نرم و به تبع آن دامنه حركت مفاصل، افزایش جریان خون، تقویت سیستم ایمنی و كاهش استرس است.
 معمولا از ماساژ برای بهبود برخی ورم‌های لنفاوی و دردهای عضلانی نیز استفاده می‌شود. در رابطه با اینكه آیا ماساژ بر كاهش بافت چربی تاثیر دارد یا نه، هنوز یافته‌ای علمی و قطعی نداریم و معمولا كسانی كه به چنین نتیجه رسیده‌اند، از ماساژ همراه با سایر درمان‌ها كمك گرفته‌اند اما همان‌طور که گفتم، اینكه ماساژ به تنهایی بر كاهش بافت چربی تاثیر بگذارد، هنوز نتیجه مستندی در تحقیقات، این را نشان نداده و می‌توان گفت که ماساژ چنین اثری ندارد.
 البته در تئوری گفته می‌شود ماساژ می‌تواند سبب افزایش جریان خون در بافت ‌شود اما اینكه آیا افزایش جریان خون كمكی به سوخت‌وساز چربی می‌كند یا خیر، به نظر می‌رسد آنقدر نباشد كه سبب كاهش توده چربی شود. بنابراین باز هم حرف اول و آخر را رژیم لاغری و ورزش می‌زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha