رییس سازمان امداد و نجات کشور جزییات عملیات امدادرسانی به سیل و همچنین برف و کولاک در استان‌های متاثر را تشریح کرد.

۶ فوتی و ۳ مفقودی در سیل اخیر/ ادامه امدادرسانی به سیل‌زدگان ۵ استان

سلامت نیوز:رییس سازمان امداد و نجات کشور جزییات عملیات امدادرسانی به سیل و همچنین برف و کولاک در استان‌های متاثر را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مرتضی سلیمی  در توضیح عملیات سیل و آب گرفتگی از ۲۴ بهمن‌ماه تا ساعت ۶ صبح امروز گفت: طی این مدت ۱۴ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان‌جنوبی و رضوی و شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۶۴۵ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شده‌اند و ۱۱۲ هزار تن خدمات امدادی را دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات کشور با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۸۸۰ نفر نیز طی این مدت اسکان اضطراری یافته‌اند، افزود: ۹۸ نفر از سیل و آب‌گرفتگی نجات پیدا کرده‌اند، اما متاسفانه ۳ نفر (تایباد یک نفر، ساردوئیه یک نفر، بستک یک نفر) در جریان این سیلاب‌ها همچنان مفقود هستند.

سلیمی افزود: همچنین متاسفانه ۶ نفر (خواف یک نفر، شیراز یک نفر، جهرم یک نفر، تایباد یک نفر، دشتستان یک نفر، جیرفت یک نفر) جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: طی این مدت به تخلیه اضطراری ۷۵۰۰ نفر از افراد در معرض خطر پایین دست بند خاکی محمدآباد جهرم کمک شده است. همچنین ۱۷۳ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده‌اند. تخلیه آب از ۳۰۸۴ واحد مسکونی صورت گرفته است.

رییس سازمان امداد و نجات کشور تاکید کرد: همچنان امدادرسانی‌ها در ۵ استان فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد. عملیات جست‌وجوی مفقودی در روستای کرات تایباد نیز ادامه دارد.

جزییات عملیات امدادگران در برف و کولاک

سلیمی همچنین درباره عملیات برف و کولاک از ۲۳ بهمن‌ماه تا ساعت ۶ صبح امروز گفت: ۲۶ استان به جز ۵ استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی افزود: طی این مدت ۳۱۲ شهر، روستا و محور برف‌گیر امدادرسانی شده‌اند. همچنین ۴۰ هزار و ۸۸۵ نفر خدمات امدادی را دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات کشور ادامه داد: طی این مدت ۸۴۱۰ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند. متاسفانه در این میان ۲ تن در ریزش بهمن در روستای دروسورجان خود را از دست دادند.

سلیمی ادامه داد: همچنین ۴۱۱۲ خودرو از برف رهاسازی شده‌اند. ۷۹۶ تیم عملیاتی شامل ۳۲۸۵ نفر مجموعه خدمات امدادی را ارائه داده‌اند.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات کشور، طی این مدت ۹۴۳۳ تخته پتو، ۴۶۷۸ بسته غذایی، ۱۰۳۰ کیلوگرم خرما، ۶۲۸۰ قوطی کنسروجات، ۷۰۴۱ قرص نان، ۲۶۴۰ بطری آب معدنی، ۱۳ هزار و ۴۵۴ بسته بیسکوئیت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده است.

سلیمی تاکید کرد: امدادرسانی در ۶ استان اردبیل، خوزستان، فارس، گیلان و مازندران ادامه دارد.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha