دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 206701

رئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران گفت: برخی افرادی که فاقد مدرک تحصیلی معتبر هستند در کلینیک‌های متفرقه بیمار ویزیت می‌کنند و دست به گوش بیمار می‌زنند که این کار کاملاً غیرقانونی است.

وقتی دست‌زدن به گوش بیمار غیرقانونی می‌شود

سلامت نیوزرئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران گفت: برخی افرادی که فاقد مدرک تحصیلی معتبر هستند در کلینیک‌های متفرقه بیمار ویزیت می‌کنند و دست به گوش بیمار می‌زنند که این کار کاملاً غیرقانونی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، بهرام جلائی ــ رئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی اظهار داشت: متأسفانه در شرایط کنونی در بخش‌هایی از رشته شنوایی‌شناسی توسط بعضی از تخصص‌ها مانند طب کار و گوش و حلق و بینی، دست‌اندازی صورت گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: بخشی از وظایف شنوایی‌شناسی به‌صورت آموزش به افرادی که فاقد مدرک تحصیلی معتبر هستند ارائه می‌شود برای اینکه در این زمینه کار کنند و این افراد در کلینیک‌های متفرقه بیمار ویزیت می‌کنند و دست به گوش بیمار می‌زنند که این کار کاملاً غیرقانونی است و متأسفیم از اینکه چرا وزارت بهداشت در مقابل این مسائل سکوت کرده است.

رئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران اظهار داشت: اخیراً نامه‌ای از طرف انجمن برای معاون درمان وزارت بهداشت ارسال کردیم و خواستیم در این مورد بسیار صریح و آشکار اعلام موضع کنند تا حق دخالت این افراد به‌واسطه ابلاغیه این معاونت سلب شود.

جلائی عنوان کرد: اتفاق اشتباهی که افتاده به‌کارگیری افراد غیرمتخصص توسط افرادی است که فکر می‌کنند رشته شنوایی‌شناسی فقط اپراتوری است، درحالی که این‌طور نیست، به‌گونه‌ای که هر تست و آزمون اصولی دارد به‌عنوان مثال در زمینه تعادل کتاب‌ها و رفرنس‌های زیادی در خصوص نوع تست‌ها، انجام و نتایج تست‌ها ذکر شده حال یک فرد با دو جلسه آموزش چطور می‌تواند با شنوایی‌شناسی که 4 تا 6 سال درس خوانده یکی باشد و اتفاقی که می‌افتد گزارشی اشتباه است که از خروجی تست‌ها و گزارش افراد غیرمتخصص بیرون می‌آید و باعث سرگردانی بیمار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha