شنبه ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 20672

تغییرات هورمونی مرتبط با بچه‌دار شدن، مغز را فوق‌العاده دگرگون و متحول می‌سازد و این تغییرات چشمگیر مغزی در واقع به زنان در آماده شدن برای مواجهه با چالش‌هایی كه در پیش رو دارند، كمك می‌كند.

مغز زنان بعد از زایمان، رشد می‌كند
سلامت نیوز: بچه‌دار شدن می‌تواند به هوش زنان بیافزاید، چون ماده خاكستری مغز مادران ظرف چند هفته و چند ماه پس از زایمان، رشد می‌كند.

به گزارش  ایسنا، ماده خاكستری مغز شامل بخشی از سلول‌های مغزی است كه وظیفه تحلیل اطلاعات را برعهده دارد. تصور می‌شود كه تغییرات هورمونی مرتبط با بچه‌دار شدن، مغز را فوق‌العاده دگرگون و متحول می‌سازد و این تغییرات چشمگیر مغزی در واقع به زنان در آماده شدن برای مواجهه با چالش‌هایی كه در پیش رو دارند، كمك می‌كند.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، متخصصان دانشگاه ییل در آمریكا با تهیه اسكن‌های مغزی از گروهی زن كه به تازگی مادر شده بودند به این نتایج دست یافتند.

این متخصصان می‌گویند: نواحی از مغز كه در این فرایند رشد می‌كنند به فعالیت‌هایی همچون انگیزش، استدلال، قضاوت و پردازش احساسات و احساس رضایت مرتبط هستند كه البته در رابطه بین مادر و فرزند فاكتورهای اصلی محسوب می‌شوند. گسترش منطقه انگیزش در مغز منجر به پرورش و پرستاری بیشتر می‌شود كه به بقای كودك و رشد جسمی، احساس و ذهنی او كمك بسزایی می‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha