طبق گزارش سازمان‌های ذیربط از جمله پزشكی قانونی بیشترین درصد مسمومیت‌ها، مسمومیت ناشی از مونواكسیدكربن و مسمومیت‌های دارویی است و لازم است هموطنان برای پیشگیری از ابتلا به مسمومیت نحوه استفاده و نگهداری صحیح فرآورده‌های دارویی و جلوگیری از مسمومیت با مونواكسیدكربن را بیاموزند.

سلامت نیوز: مردم با دریافت آموزش عمومی نحوه استفاده از داروها و مواد شیمیایی محیط زندگی خود را برای پیشیگری از مسمومیت‌ها در كودكان ایمن‌سازی كنند.

به گزارش وب‌دا مركز اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها ضمن بیان این مطلب گفت: طبق گزارش سازمان‌های ذیربط از جمله پزشكی قانونی بیشترین درصد مسمومیت‌ها، مسمومیت ناشی از مونواكسیدكربن و مسمومیت‌های دارویی است و لازم است هموطنان برای پیشگیری از ابتلا به مسمومیت نحوه استفاده و نگهداری صحیح فرآورده‌های دارویی و جلوگیری از مسمومیت با مونواكسیدكربن را بیاموزند.

بنابراین گزارش استفاده از ظرف Chid proof‌ در بسته‌بندی‌های دارویی و شیمیایی، الصاق برچسب كامل بر روی بسته‌بندی مواد شیمیایی و شوینده (شامل اجزای سازنده فرآورده و نحوه برخورد با مسمومیت اتفاقی با آن)، همكاری در جایگزینی سموم بسیار خطرناك با سموم با خطر كمتر در مصارف خانگی اقدامات دیگر در جهت كاهش بروز مسمومیت‌ها در افراد جامعه هستند.

گفتنی است شعارها و پیام‌های آموزشی مرتبط با این هفته در سایت مركزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم به نشانی www.dpic.ir ‌برای عموم قابل دسترسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha