یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 20689

در حال حاضر كمبود این مراكز كه در كنار خانه‌های سالمندان به صورت مكمل قرار گرفته و پیگیر مطالبات و مشكلات سالمندان باشد در كشور وجود دارد و با راه‌اندازی این مراكز، بسیاری از سالمندان كه توانایی مراجعه به بخش‌های خصوصی را ندارند قادر به حل مشكلات درمانی خود خواهند شد.

راه‌اندازی مراكز پاره‌وقت سالمندی
سلامت نیوز: اجرای برنامه «اصلاح شیوه زندگی» در 140 شهرستان شروع شده و با بهره‌گیری از تجارب سایر كشورها این طرح در تمام كشور اجرا می‌شود.

دكتر طاهری رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اعلام این خبر به وب‌دا گفت: اجرای كامل این طرح مستلزم ارتباط بین سازمانی قوی در ستادهای مختلف است زیرا 75 درصد از مؤلفه‌های اجتماعی ناظر بر سلامت در اختیار وزارت بهداشت نیست و این مؤلفه‌ها در اصلاح شیوه زندگی تأثیر زیادی دارند.

 

راه‌اندازی مراكز پاره‌وقت سالمندی

وی راه‌اندازی مراكز پاره‌وقت سالمندی در كنار خانه‌های سالمندان را مورد تأكید قرار داد و افزود: در حال حاضر كمبود این مراكز كه در كنار خانه‌های سالمندان به صورت مكمل قرار گرفته و پیگیر مطالبات و مشكلات سالمندان باشد در كشور وجود دارد و با راه‌اندازی این مراكز، بسیاری از سالمندان كه توانایی مراجعه به بخش‌های خصوصی را ندارند قادر به حل مشكلات درمانی خود خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha