اضافه‌وزن در دوران جوانی مهم‌ترین عامل ابتلای افراد به دو سرطان خطرناک معده و مری است.

اضافه‌وزن در جوانی مهم‌ترین عامل ابتلا به سرطان‌های خطرناک

سلامت نیوز:اضافه‌وزن در دوران جوانی مهم‌ترین عامل ابتلای افراد به دو سرطان خطرناک معده و مری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بر اساس مطالعات صورت گرفته اضافه وزن در سنین جوانی تا حد زیادی می‌تواند ابتلا به سرطان معده و مری را افزایش دهد و عامل مرگ فرد باشد.

محققان آمریکایی در آخرین مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که دخانیات، مشروبات الکلی، چاقی و تغذیه نادرست که گاهی انباشته از مواد غذایی ناسالم و عاری از تغذیه‌های مورد نیاز بدن است مهم‌ترین عوامل ابتلا فرد به سرطان هستند.

یافته‌های محققان موسسه ملی سرطان در مریلند آمریکا نشان می‌دهد کسانی که در دهه 20 زندگی‌شان اضافه وزن داشته‌اند در مقایسه با افرادی که همواره وزن نرمال داشته‌اند 60 تا 80 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان‌های مری و معده هستند؛ سرطان‌هایی که شانس فرد برای زنده ماندن بسیار اندک است.

کسانی که در دوره بزرگسالی بیش از 20 کیلو وزن اضافه دارند در مقایسه با افرادی که تغییرات اندک وزنی دارند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مری قرار دارند.

به گفته محققان، هنوز مشخص نیست که دقیقاً چرا چاقی منجر به ابتلا به این دو سرطان می‌شود، اما اضافه وزن ممکن است به ارگان‌های شکمی فشار وارد کند و منجر به مشکلات بلندمدت رفلاکس معده و تپش قلب شود که خود این نوع مسائل در نهایت منجر به بروز سرطان می‌شوند.

در این تحقیقات، تیم دانشمندان آمریکایی داده‌های 400 هزار نفر را جمع‌آوری کرده و گزارش قد و وزن‌شان را در سنین مختلف بررسی کردند تا متوجه ارتباط بین اضافه‌وزن و ابتلا به این دو سرطان خطرناک شوند.

چاقی و اضافه‌وزن هر سال منجر به بروز نزدیک به 19 هزار سرطان در کشور آمریکا می‌شود.

مدیر اطلاعات سلامت مرکز تحقیقات سرطان می‌گوید: «با حذف فست‌فودها، نوشیدنی‌های شیرین، قند، شکر، شکلات و غذاهای پرکالری هم‌چنین انجام ورزش‌های روزانه می‌توان وزن را در حد متعادل نگه داشت».

در پایان محققان به این نتیجه رسیدند که حفظ وزن نرمال در طول زندگی به خصوص در سنین جوانی می‌تواند از بروز بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha