مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با بیان اینکه هتل‌های ۴ و ۵ ستاره برای یک خانواده ایرانی با درآمد متوسط گران است، گفت: ممکن است؛ در ایام نوروز بسته سفر به کشوری مانند ترکیه نسبت به برخی شهرهای ایران مناسب‌تر باشد.

هتل‌های۴ و ۵ ستاره در ایران خیلی گران است/ سفر به ترکیه ارزانتر تمام می‌شود

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با بیان اینکه هتل‌های ۴ و ۵ ستاره برای یک خانواده ایرانی با درآمد متوسط گران است، گفت: ممکن است؛ در ایام نوروز بسته سفر به کشوری مانند ترکیه نسبت به برخی شهرهای ایران مناسب‌تر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،ولی تیموری در ارتباط با وضعیت قیمت هتل‌ها در ایام نوروز گفت: افزایش احتمالی قیمت هتل‌ها از اول مهرماه هرسال اعمال می‌شود، در این ایام ما به صورت نقطه به نقطه تورم را از بانک مرکزی می‌پرسیم و همان را نیز به عنوان نرخ افزایش اعلام می‌کنیم که برخی آن را اعمال می‌کنند و برخی هتل‌ها نیز افزایشی نمی‌دهند.

وی ادامه داد: امسال بر اساس استعلامات انجام گرفته نرخ تورم نقطه به نقطه ۱۱ درصد اعلام شد، ما هم همین عدد را اعلام کردیم، اما اکثر هتل‌ها تمایلی بر افزایش قیمت‌ها نداشتند و ما هم آن را توصیه کردیم، زیرا افزایش قیمت می‌تواند سبب شود که رقابت‌پذیری بسته سفر ایران کاهش پیدا کند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در پاسخ به اینکه قیمت هتل‌ها و بسته سفر داخلی به گونه‌ای شده که سفر به کشورهای خارجی همانند ترکیه برای مردم ارزانتر در می‌آید؛ اظهار کرد: بستگی دارد که در چه فصلی باشیم، در تابستان بسته سفر ما نسبت به ترکیه یا جای دیگر تفاوت نخواهد داشت، اما در عید  که فصل پررونق (high season) سفرهای ماست، ترکیه در فصل کم رونق خود (low season) خود قرار دارد، بنابراین تخفیف زیادی می‌دهند تا قیمت‌هایشان پایین بیاید.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در عید از آنجا که عرضه در ترکیه زیاد و تقاضا کم است و اصلی‌ترین مسافرانشان هم ایرانی است، در مقایسه با برخی شهرها ممکن است؛ قیمت سفر ارزانتر باشد همچنین عید برای ایران فصل گردشگری خارجی نیز هست که همین تقاضا را در این ایام برای خدمات سفر افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه چرا شاهدیم هر سال تمایل مردم برای استفاده از کمپ در سفرها افزایش پیدا می‌کند؟ توضیح داد: مشکل این است که فرهنگ سفر را باید عوض کنیم، شاید اگر درست اطلاع‌رسانی شود، در عمده نقاط گردشگری مشکل هزینه نباشد، به طور مثال همه مردم که هتل ۴ یا ۵ ستاره نمی‌روند؛ اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانپذیرها، خانه- مسافرها، متل‌ها و هتل‌های ۱ ، ۲ یا ۳ ستاره وجود دارد که بخش عمده مراکز اقامتی هستند که در مورد بازاریابی آنها باید تجدید نظر شود تا وارد بازار شوند، این درحالی است که کمپ‌ها و مدارس در ایام سفر بسیار فعال می‌شوند و تبلیغ می‌کنند و اگر برای دیگر اقامتگاه‌های نیز تبلیغات خوبی شود، می‌توانند از ظرفیت مسافرهایی که در کمپ می‌خوابند، استفاده کنند.

تیموری در مورد اینکه آیا موافقید که هتل‌ها برای یک خانواده ایرانی با متوسط حقوق گران است؟ گفت: اگر منظور هتل ۴ یا ۵ ستاره باشد بله، البته آنها مشتری شیک و لوکس را دارند، همه جا همین است و شاید هر کسی نتواند به این هتل‌ها برود، اما هتل‌های ۱ ،۲ ،۳ ستاره و سایر مراکز اقامتی اینگونه نیست و نسبت به درآمد مردم قیمت زیادی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha