یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 20692

فقط یك نوبت و حداكثر تا 2 سال پس از فراغت از تحصیل در آزمون ورودی پذیرش دستیار تخصصی شركت می‌كنند.

سلامت نیوز: دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت از آغاز ثبت‌نام سی ‌و هشتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشكی از 15 آبان ماه خبر داد.

دكتر سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه ثبت‌نام آزمون دستیاری تخصصی پزشكی دوره سی‌و هشتم تا20 آذر ماه انجام می‌شود، گفت: داوطلبان باید با مراجعه به مركز سنجش آموزش پزشكی به نشانی http://sanjeshp.ir  نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون، اظهاركرد: آزمون پذیرش دستیار تخصصی شامل یك آزمون كتبی چهارجوابی با 200 سؤال است كه از این 200 سؤال، دو سؤال از منابع اخلاق پزشكی خواهد بود.

دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه تغییرات پیشنهادی در ارتباط با موضوع تحول در نظام پذیرش دستیار برای این دوره از آزمون دستیاری اعمال نخواهد شد، خاطرنشان كرد: سؤالات آزمون بر اساس منابع اعلام شده طراحی می‌شود.

ضیایی با اشاره به شرایط شركت مشمولین تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان، گفت: این دسته از افراد فقط یك نوبت و حداكثر تا 2 سال پس از فراغت از تحصیل در آزمون ورودی پذیرش دستیار تخصصی شركت می‌كنند.

وی افزود: یك درصد رتبه‌ اول‌، یك درصد رتبه‌ دوم‌ (صدك‌ 98 تا 99) و یك درصد رتبه‌ سوم‌ (صدك‌ 97 تا 98) دانشگاه‌های‌ علوم‌ پزشكی‌ می‌توانند قبل‌ از انجام‌ خدمات‌ قانونی‌ با رعایت‌ مقررات‌ مربوطه‌ در آزمون‌ پذیرش‌ دستیار شركت‌ كنند.

دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون در 29 بهمن ماه، گفت: توزیع كارت ورود به جلسه طی روزهای 25 تا 27 بهمن ماه انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha