نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه توجه به سلامت مردان باید از دوران جنینی آغاز شود، عنوان کرد: مادرانی که صاحب فرزند پسر می‌شوند باید از دوران جنینی و پس از تولد به سلامت آلت‌ تناسلی فرزندشان توجه کنند و پس از آن خود فرد باید نسبت به وضعیت سلامتی خود آگاهی داشته باشد و در صورت بروز هرگونه تغییری به پزشک مراجعه کند.

مردان وجود خون در ادرار را جدی بگیرند

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه توجه به سلامت مردان باید از دوران جنینی آغاز شود، عنوان کرد: مادرانی که صاحب فرزند پسر می‌شوند باید از دوران جنینی و پس از تولد به سلامت آلت‌ تناسلی فرزندشان توجه کنند و پس از آن خود فرد باید نسبت به وضعیت سلامتی خود آگاهی داشته باشد و در صورت بروز هرگونه تغییری به پزشک مراجعه کند.

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر غلامرضا پورمند، نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی سلامت مردان   برگزار شد،اظهار کرد: سال ۱۹۷۸ اولین نوزاد به روش درمان‌های کمک‌باروری به دنیا آمد. تولد این نوزاد این مساله مهم علمی را اثبات کرد که حتی اگر یک اسپرم سالم در بیضه‌های مرد وجود داشته باشد، امکان باروری میسر است. سال‌ها بعد از تولد این نوزاد پزشکان به دنبال آن بودند که بررسی کنند آیا وی زندگی سالمی خواهد داشت و اینکه آیا می‌تواند در بزرگسالی و بعد از سن ازدواج صاحب فرزند شود که خوشبختانه نتایج بررسی‌ها نشان داد نه‌تنها این نوزاد دختر توانست زندگی سالمی داشته باشد، بلکه به راحتی صاحب فرزند شد.

وی افزود: تولد این نوزاد نشان داد که اکثر مردان نابارور می‌توانند به روش‌های کمک‌باروری صاحب فرزند سالم شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم مردان به سلامتی خود اهمیت دهند و هرگونه تغییری که در وضعیت جسمی‌شان ملاحظه‌ می‌کنند،به پزشک اطلاع دهند.

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران در بخش دیگری از سخنانش به مادران تاکید کرد که به سلامت آلت تناسلی فرزند خود توجه بیشتری داشته باشند و هرگونه تغییری که در رنگ، شکل ظاهری و نحوه قرارگیری آن احساس کردند، سریعا به پزشک مراجعه کنند زیرا ممکن است این تغییرات قدرت باروری فرزندشان را تهدید کند.

پورمند با بیان اینکه توجه به سلامت مردان باید از دوران جنینی آغاز شود، عنوان کرد: تشخیص هرگونه اختلال و بیماری در جنین از هفته شانزدهم بارداری امکان‌پذیر است. گاهی وقتی مادران برای تشخیص جنسیت فرزندشان به مراکز رادیولوژی مراجعه می‌کنند، جنسیت فرزند قابل تشخیص نیست. در این صورت به مادران توصیه می‌شود اگر فرزندشان پسر بود، حتما پس از تولد و تا مدت‌ها بعد از آن به سلامت آلت‌تناسلی‌ فرزندشان توجه کنند، زیرا گاهی این مساله (دیده نشدن آلت‌تناسلی در سونوگرافی) ممکن است خطر نداشتن نطفه را در سنین بزرگسالی در پسران ایجاد کند.

وی افزود: واریکوسل یکی دیگر از بیماری‌هایی است که باید در مردان مورد توجه قرار گیرد، به گونه‌ای که حتی ما توصیه می‌کنیم در سنین مدرسه پسران نسبت به این بیماری مورد معاینه قرار بگیرند.

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران در ادامه تاکید کرد: به مردان هشدار داده می‌شود، وجود خون در ادرار را جدی تلقی کنند و حتی اگر در طول عمرشان یکبار این علامت را تجربه کردند،حتما به پزشک مراجعه کنند، زیرا این علامت می‌تواند نشان از بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک که حتی گاهی ممکن است سلامت باروری آنها را در معرض خطر قرار دهد، باشد.

پورمند در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد سن امید به زندگی در زنان ۷۹.۲ و مردان ۷۴.۲ است که این آمار نشان می‌دهد امید به زندگی در مردان کمتر از زنان است که این امر می‌تواند آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دهد.

وی درباره نازایی در مردان گفت: تنها ۱۵ درصد از زوجین با مشکل باروری مواجه می‌شوند که در این میان ۱ الی ۲ درصد زوجین به کمک روش‌های کمک‌باروری صاحب فرزند نمی‌شوند و مابقی با تکمیل پروسه درمان می‌توانند صاحب یک فرزند ثالث شوند.

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اینکه چند درصد از مردان ایرانی نازا هستند؟عنوان کرد: این مساله در کشور ما بسیار نادر است، زیرا اگر مردان حتی یک اسپرم سالم داشته باشند می‌توانند صاحب فرزند شوند که به روش‌های مختلف کمک‌باروری می‌توان این اسپرم را از بیضه‌های مرد استخراج و باروری را ایجاد کرد که خوشبختانه با پیشرفت علم و افزایش آگاهی و در نتیجه مراجعه بهنگام افراد به پزشک این مساله روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha