مدیركل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت : واکسن آبله مرغان در داروخانه ها موجود نیست، از همه مهم‌تر اجازه توزیع این واکسن به داروخانه ها داده نمی شود.


به گزارش سلامت نیوز شانه ساز اظهار داشت: این واکسن تحت پوشش معاونت بهداشتی وزارت بهداشت است و در مراکز و خانه های بهداشتی که این معاونت بر آنها نظارت می کند، عرضه می شود.

وی با بیان اینکه واکسن آبله مرغان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده می شود، گفت: این واکسن در مراکز بهداشتی به صورت رایگان عرضه می شود و توزیع آن در داروخانه های خصوصی و از همه مهم‌تر فروش با قیمت بالا تخلف محسوب می شود.

مدیر کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدردر گفتگو با برنا خاطرنشان کرد: با داروخانه هایی که اقدام به توزیع این واکسن کنند، برخورد قاطع خواهد شد به دلیل اینکه واکسن آبله مرغان در گروه داروهای بیولوژیک قرار می گیرد و برخورد با متخلفات در امر توزیع آن سنگین‌تر از داروهای شیمیایی است.

گفتنی است؛ آبله مرغان بیماری است که به سرعت گسترش می یابد. این بیماری در کودکان و به ویژه افراد زیر 15 سال شیوع بیشتری دارد. آبله مرغان بیماری خوش خیم و خفیفی است، اما ممکن است موجب بروز مشکلاتی مانند تورم بافت مغزی، سینه پهلو و عفونت پوست در فرد مبتلا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha