تجمع چربی‌ها در ناحیه شكم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز: كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: تجمع چربی‌ها در ناحیه شكم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: در دوران یائسگی معمولاً زنان دچار افزایش وزن و چاقی می‌شوند و با تجمع چربی‌های اضافی در ناحیه شكم، ران‌ها و باسن تناسب اندام خود را ازدست می‌دهند.

وی گفت: تجمع چربی‌ها در ناحیه شكم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: در میانسالی میزان كالری موردنیاز روزانه 200 تا400 كالری كمتر از گذشته است. برای پیشگیری از چاق شدن مصرف موادقندی و چربی‌ها باید محدود شود.

عبداللهی گفت: مصرف شیرینی، شكلات و دسرهای شیرین برای زنانی كه دوران یائسگی را سپری می‌كنند، مناسب نیست. موادقندی علاوه بر اضافه وزن و چاقی، موجب افزایش هورمون‌های قشرآدرنال و كاهش سطح هورمون استروژن تخمدان‌ها می‌شود.

وی اضافه كرد: به جای غذاهای چرب و سرخ كرده بیشتر از غذاهای آب پز، بخارپز و تنوری مصرف شود و از موادغذایی پرفیبر مانند سبزی‌ها، میوه‌ها، نان، غلات سبوس دار مثل نان سنگك، نان جو در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: تعداد وعده‌های غذایی را زیادتر و حجم غذای مصرفی را كاهش دهند. به این ترتیب كالری بیشتری سوزانده می‌شود و وزن بدن كنترل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha