یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 20698

بیمار برای جلوگیری از این عارضه باید از غذاهای نفاخ مانند حبوبات پرهیز كند و اگر به تركیباتی مانند شیر حساسیت دارد باید به پزشك مراجعه كند چرا كه امكان دارد به اختلال در جذب لاكتوز دچار شده باشد كه این بیماران مبتلا به اسهال و نفخ شكم می‌شوند.

نفخ شكم از مهمترین علایم سوء جذب غذاست
سلامت نیوز: رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: نفخ شكم از مهمترین علایم سوء جذب غذاست كه علت اصلی آن اختلالات حركتی روده است.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یكی از علائم سوء جذب غذا نفخ شكم است كه فرد با احساس پری در شكم و برجستگی و آروغ‌زدن و باد گلو به پزشك مراجعه می‌كند كه علت آن بیشتر به دلیل اختلالات حركتی روده است.

وی با بیان اینكه عدم ترشح مناسب آنزیم‌های دستگاه گوارش می‌تواند منجر به این عارضه شود تصریح كرد: بیمار برای جلوگیری از این عارضه باید از غذاهای نفاخ مانند حبوبات پرهیز كند و اگر به تركیباتی مانند شیر حساسیت دارد باید به پزشك مراجعه كند چرا كه امكان دارد به اختلال در جذب لاكتوز دچار شده باشد كه این بیماران مبتلا به اسهال و نفخ شكم می‌شوند.

خسرونیا تصریح كرد: گاهی اوقات نفخ علائم بیماری مزمن دیگری مانند كولیت، سرطان روده و اختلالات عصبی نیز می‌تواند باشد.

وی خاطرنشان كرد: رژیم غذایی و مصرف داروهایی كه موجب كاهش نفخ شكم می‌شود می‌تواند به درمان این عارضه كمك كند همچنین ورزش می‌تواند با افزایش حركات روده موجب دفع سریع‌تر باد و نفخ شكم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha