پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 207004

با بالا رفتن سن عملکرد مغز کند می‌شود، قدرت یادگیری موضوعات جدید را تاحدودی از دست داده و به سختی می‌تواند خاطرات و اتفاقات کلیدی را به یاد آورد.

۶ توصیه برای مقابله با خطر ابتلا به آلزایمر

سلامت نیوز: با بالا رفتن سن عملکرد مغز کند می‌شود، قدرت یادگیری موضوعات جدید را تاحدودی از دست داده و به سختی می‌تواند خاطرات و اتفاقات کلیدی را به یاد آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در برخی افراد کاهش قدرت شناختی چشمگیر است و در برخی موارد نادر به بروز بیماری آلزایمر منجر می‌شود. در مورد بیماری آلزایمر مشاهده می‌شود تعداد داروهایی که برای مقابله با آن بی تاثیر هستند، بیشتر است.

به طور میانگین حدود ۹۹ درصد تمامی داروهای آزمایشی تاییدیه لازم را برای درمان آلزایمر دریافت نکرده‌اند اما روش‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

سایت "ساینس آلرت" به بهترین روش‌ها در کاهش خطر بروز آلزایمر و جلوگیری از افت قدرت شناختی اشاره کرده‌ است:

به نوع خوراکی مصرفی توجه کنید

رژیم غذایی مناسب به کاهش خطر زوال عقلی کمک می‌کند. از جمله رژیم‌های غذایی مناسب رژیم مدیترانه‌ای و رژیم غذایی DASH است که بر تقویت مغز تمرکز دارند.

فعالیت و تحرک بدنی داشته باشید

مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد ورزش کردن می‌تواند نقش کلیدی در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و به طور کلی کاهش قدرت شناختی داشته باشد.

میزان استرس خود را تا حد امکان کاهش دهید

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بین استرس و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر و کاهش قدرت شناختی ارتباط وجود دارد. مطالعه انجام گرفته روی ۴۱ فرد مبتلا به اختلال خفیف شناختی نشان داد افزایش سطح استرس سرعت افت قدرت شناختی را بیشتر می‌کند. همچنین روش‌های بسیاری همچون مدیتیشن، یوگا و ورزش کردن وجود دارند که استرس را کاهش می‌دهند.

الگوی خواب سالمی را دنبال کنید

کمبود خواب مشکلات بسیاری را متوجه سلامت بدن و مغز می‌کند. بررسی مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد خواب بی‌کیفیت، فاکتور خطرزا در بروز آلزایمر است.

روابط اجتماعی خود را حفظ کنید

فعالیت و تعامل اجتماعی، روش عالی در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر است.

مطالعه کنید، بازی کنید و مغز خود را فعال نگه دارید

در کنار فعالیت‌های اجتماعی، درگیر کردن ذهن با انجام کارهایی همچون مطالعه کردن، حل جدول و پازل و بازی‌های فکری با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha