پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 207007

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: طی یک روند ۱۳ ساله تامین منابع عمومی ما کمتر شده که علامت منفی آن کاهش سهم از بودجه دولتی و علامت مثبت آن متکی شدن به منابع مالی اختصاصی است.

سهم وزارت بهداشت از بودجه دولتی کم شده است

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: طی یک روند ۱۳ ساله تامین منابع عمومی ما کمتر شده که علامت منفی آن کاهش سهم از بودجه دولتی و علامت مثبت آن متکی شدن به منابع مالی اختصاصی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیدعلی صدرالسادات در سی و سومین دوره همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، افزود: در این دوره کارهای بسیار بزرگی در وزارت بهداشت انجام و در شرف انجام است و آن هم به واسطه اخلاص، پیگیری، تلاش و زحمات بسیاری است که همکاران ما در سطح دانشگاه ها متقبل می شوند و ما نیز آنچه که در توان داریم را بکار می گیریم تا شرایط بهتر از این شود.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیار است و برای رفع آنها در تلاش هستیم اضافه کرد: وزارت بهداشت از حیث منابع انسانی و فیزیکی وزارتخانه ای غنی محسوب می شود. درست است که توقعات ما بیشتر از آن چیزی است که وجود دارد باید حرکت توسعه ای داشته باشیم ولی باید بپذیریم که کارهای بسیار خوبی در حال انجام است و برنامه ریزی های مناسبی در سطح وزارتخانه اتخاذ شده است و باید سعی کنیم که مشکلات را کاهش بدهیم.

صدرالسادات در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص درآمد و هزینه وزارت بهداشت پرداخت و افزود: روند ۱۳ ساله تامین منابع عمومی و اختصاصی وزارت بهداشت نشان دهنده آن است که ما همچنان به سمتی می رویم که منابع عمومی که در اختیار ما قرار می گیرد کمتر شود و اختصاصی بیشتر. این موضوع هم می تواند علامت مثبتی باشد هم منفی. علامت منفی آن این است که به هر جهت سهم ما از بودجه دولتی کمتر می شود و باید به خودمان متکی باشیم و علامت مثبت آن این است که وقتی ما به خودمان متکی می شویم می توانیم برنامه بهتری را برای توسعه داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه ما باید بر روی درآمد و جذب درآمد فکر کنیم گفت: هم اکنون درآمد اختصاصی ما ۶۰ درصد درآمدهای ما را تشکیل می دهند و باید بر روی درآمد و جذب درآمد فکر بیشتری کنیم و این موضوع اصلی ترین مساله معاونین توسعه محسوب می شود.

صدرالسادات تاکید کرد: آن چیزی که ما باید به آن توجه کنیم بحث منابع خودمان است که این منابع را هم می توان از آن چیزی که هست بسیار بهتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به توان داخلی خودمان توجه کنیم به ویژگی های برخی از سامانه های مالی طراحی شده در وزارت بهداشت پرداخت و اضافه کرد: در بحث هزینه کرد سامانه نظام نوین مالی در وزارت بهداشت طراحی شده است و این سیستم در بهبود هزینه کرد ما کمک می کند و باید از آن استفاده کنیم. در بحث ارسال اسناد نیز سامانه سجاد(سامانه جامع اطلاعات درآمدی) یک امکان بسیار بزرگی محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه برای رفع چالش ها اقداماتی انجام داده ایم و بخشی از آنها کافی است و بخشی هنوز باید ادامه پیدا کند اضافه کرد: اصلاح فرایندهای دریافت درآمد را تا آنجا که شده انجام داده ایم و هنوز هم باید انجام بدهیم و در این میان باید به بحث آموزش هم توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha