جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 207042

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران از معدود کشورهای دنیا بود که بیماران بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کردند، گفت: اگر طرح تحول نظام سلامت اجرایی نمی‌شد کشور امروز با بحرانی جدی روبرو شده بود.

"طرح تحول" آمده تا رنج مردم را کاهش دهد

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران از معدود کشورهای دنیا بود که بیماران بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کردند، گفت: اگر طرح تحول نظام سلامت اجرایی نمی‌شد کشور امروز با بحرانی جدی روبرو شده بود.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در ادامه سفر امروز خود به استان سمنان در همایش ملی ارتقای سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی سمنان که در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، گفت: اجرای طرح تحول وظیفه ذاتی و بدیهی دولت و حاکمیت بوده که با تاخیر اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم ایران بیشترین پرداختی را در درمان داشتند، افزود: تا پیش از دولت یازدهم تنها ۳۶ کشور در دنیا وجود داشت که سهم بیماران از هزینه‌های درمان بیش از ۵۰ درصد بود و مردم ما به تایید خانم وزیر دولت قبل که در مجلس اعلام کرد، ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی را از جیب خود می‌دادند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت و حاکمیت سه وظیفه مهم امنیت، آموزش و درمان را به عهده دارد، ادامه داد: عمده نیازهای دیگر و از جمله زیرساخت‌ها را بخش خصوصی می‌تواند ایجاد کند، اما دولت‌ها باید بیش از هر چیز دیگری در  سه حوزه امنیت، آموزش و درمان باید فعالیت کنند.

وی با اذعان به اینکه طرح تحول آمده تا رنج مردم را کاهش دهد، افزود: اگر چه هنوز تا اجرایی شدن کامل طرح و برداشتن همه رنج‌ها فاصله داریم، اما طرح تحول توانسته تا امروز بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کند.

هاشمی با بیان اینکه هنوز با شرایطی که به یک نظام سلامت کارآمد برسیم، فاصله داریم، گفت: راهی طولانی پیش رو داریم و هنوز کارهای زیادی در این بخش مانده تا انجام دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha