در پی اعلام برخی اخبار غیررسمی مبنی بر مشاهده مواردی از آنفلوآنزای «آ» در عربستان سعودی، وزیر بهداشت به حجاج بیت‌الله الحرام توصیه كرد كه موارد بهداشتی را به صورتی دقیق رعایت كنند.

به گزارش سلامت نیوز دكتر مرضیه وحید دستجردی در آستانه فصل سرد سال به افراد پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه كرد كه برای انجام واكسیناسیون آنفلوانزا اقدام كنند.وی با بیان اینكه به صورت غیر رسمی بروز یكی - دو مورد آنفلوآنزای نوع «آ» در عربستان سعودی اعلام شده است، ادامه داد: هرچند هنوز گزارش مستندی از سازمان بهداشت جهانی در این زمینه به دست ما نرسیده، اما به زائران بیت‌الله الحرام توصیه می‌شود كه نكات بهداشتی را رعایت كنند.

دستجردی در گفتگو با ایسنا اعلام کرد : آنفلوآنزای معمولی نیز می‌تواند برای گروه‌های پرخطر، خطرساز باشد. بنابراین لازم است كه حجاج بیت‌الله الحرام، رعایت نكات بهداشتی را به صورتی دقیق داشته باشند.

وی گفت: واكسن‌های مختلف برای زائران خانه خدا تزریق می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به همكاری‌های وزارت بهداشت با جمعیت هلال احمر گفت: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت با بخش تداركات دارویی جمعیت هلال احمر همكاری‌های خوبی دارند و مقرر شده وزارت بهداشت از امكانات جمعیت هلال احمر برای توزیع داروها به ویژه در مواقع اضطراری استفاده كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha