دكتر مسعود متصدی زرندی كه به مناسبت برپایی در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران (10 تا 14 آبان ماه امسال) سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: عفونتهای گوش هنوز شایع‌ترین علل ناشنوایی یا افت شنوایی در كشور به شمار می‌رود.

علائمی نظیر وزوز گوش و یا کاهش شنوایی ممکن است علامت تومورگوش باشد
به گزارش سلامت نیوز وی با اشاره به این كه علل ژنتیك ناشی از ازدواج‌های خویشاوندی نیز در كشور از علل عمده كاهش شنوایی نوزادان متولد شده است، بر نقش اطلاع رسانی رسانه‌های گروهی تاكید كرد.

دكتر متصدی یادآور شد: از آنجا كه در كشور به علت شیوع این بیماری‌ها، متخصصان و جراحان دارای تجربه ارزشمندی هستند در در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران سعی بر ارائه این نتایج و استفاده از تجربیات دانشمندان آمریكایی، كانادایی، اروپایی و آسیایی شده است.

وی با تاكید بر این كه با پیشرفت تكنولوژی و روش‌های نوین جراحی می‌توان ناشنوایی را ریشه كن كرد، گفت: تمامی انواع كاهش شنوایی در كشور قابل درمان است.

دبیرعلمی در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران در گفتگو با ایسنا اضافه كرد: از سال‌ها پیش در ایران - به عنوان اولین كشور خاورمیانه- با انجام جراحی‌های كاشت حلزون به بخش وسیعی از ناشنوایان مادرزادی كمك شده و هم اینك شاهد نتایج مثبت و قابل قبول این اعمال هستیم به گونه‌ای كه بسیاری از كودكانی كه در دهه اخیر با این جراحی تحت عمل قرار گرفته‌اند، امروز نه تنها در مراكز ناشنوایان نگهداری نمی‌شوند بلكه همانند هم سن و سالان خود به دبستان- دبیرستان و دانشگاه می‌روند و گروهی هم از دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف فارغ التحصیل شده‌اند.

وی خاطرنشان كرد: برنامه‌ریزی بخش سلامت در كشور در زمینه تشخیص به موقع كم شنوایی یا ناشنوایی و ارجاع به موقع افراد دارای مشكل به مراكز درمانی و پشتیبانی كافی این مراكز سبب می‌شود در سالهای آتی دیگر شاهد بیمار ناشنوا در كشور نباشیم.

دكتر متصدی اظهار داشت: در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران، نتایج پژوهش‌ها و تجربیات متخصصان ایرانی و سایر كشورهای پیشرفته جهان در علم شنوایی شناسی (اتولوژی) ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به علایم بیماری‌های گوش در حصول به نتایج مثبت بعد از درمان نقش بسیار مهمی دارد.

دبیر علمی كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران گفت: بسیاری از علایم گوش همچون كاهش شنوایی خفیف، وزوز گوش و ترشح از گوش از آنجایی كه بیمار را زیاد اذیت نمی‌كند، كم اهمیت تلقی شده و معمولا باعث مراجعه تاخیری بیمار می‌شود. این در حالیست كه این علایم گاهی نشانه بیماری‌های بسیار مهمی همچون تومورهای گوش - اعم از خوش خیم و بدخیم - بوده كه توجه اولیه به آنها می‌تواند، باعث درمان كامل بیماری شود و در صورت تاخیر در پی گیری در مواردی باعث عوارض غیرقابل برگشت می‌شود.

گفتنی است، دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران 10 تا 14 آبان ماه امسال در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha