اسید فولیك موجود در فلفل دلمه‌ای موجب كاهش ماده‌ای به نام هموسیستئین در خون می‌شود و باید یادآوری شود كه افزایش بیش از حد هموسیستئین می‌‌تواند موجب تخریب رگ‌های خونی و افزایش احتمال سكته قلبی ‌شود.

خرد كردن بیش از حد سبزی‌ها موجب از بین رفتن ویتامین‌ C می‌شود
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: خرد كردن بیش از حد سبزی‌ها موجب از بین رفتن ویتامین‌ C آنها می‌شود و اگر ویتامین C در معرض هوا قرار بگیرد، از بین می‌رود.

مریم مراداف در گفت‌و‌گو با  فارس، با اشاره به اینكه فلفل دلمه‌‌ای از بروز سكته جلوگیری می‌كند، افزود: فلفل دلمه‌ای حاوی اسید فولیك است و این ویتامین از گرفتگی رگ‌‌ها و بروز بیماری‌های قلبی به‌ خصوص در بیماران دیابتی جلوگیری می‌كند.

وی گفت: اسید فولیك موجود در فلفل دلمه‌ای موجب كاهش ماده‌ای به نام هموسیستئین در خون می‌شود و باید یادآوری شود كه افزایش بیش از حد هموسیستئین می‌‌تواند موجب تخریب رگ‌های خونی و افزایش احتمال سكته قلبی ‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: فلفل دلمه‌ای بلافاصله بعد از خرد كردن باید مصرف شود، به دلیل اینكه ویتامین C وقتی در معرض هوا قرار بگیرد (با خرد كردن)، از بین می‌‌رود و خرد كردن بیش از حد سبزی‌ها موجب از بین رفتن ویتامین‌ C آنها می‌شود.

وی اضافه كرد: فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ شامل مقدار فراوانی بتاكاروتین (بتاكاروتین می‌تواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود) و بیوفلاونید است و از آنتی اكسیدان‌ها محسوب می‌شود، می‌تواند از فعالیت رادیكال‌های آزاد جلوگیری ‌كند كه از سرطان و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha