رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان گفت: هر سال 120 نفر از دانشکده های پرستاری آبادان فارغ التحصیل می شوند اما به علت نبود مجوز استخدام اکثر آنها بیکار می مانند. این در حالی است که مراکز درمانی این شهر به شدت با کمبود پرستار مواجه هستند و مثلاً یک بخش بیمارستانی به جای 25 نیرو با 3 پرستار اداره می شود.

 به گزارش سلامت نیوز کوروش نادری اظهار کرد : هر ساله حدود 120 پرستار از دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی آبادان فارغ التحصیل می شوند و  به خیل پرستاران جویای کار بومی این شهر می پیوندند.

وی افزود: پرستاران جویای کار در آبادان عموماً از افراد بومی هستند و علی رغم وجود مراکز درمانی دولتی، تأمین اجتماعی و شرکت نفت در آبادان کمبود نیروی انسانی کادر پرستاری به دلیل صادر نشدن مجوز های استخدامی مشهود است.

نادری ادامه داد: از این رو پرستاران بومی آبادان مجبور می شوند برای کار به مناطق و شهرهای دیگر مراجعه کنند که این امر مسائل عدیده ای را به وجود آورده است.

وی افزود: در زمان حاضر سیل عظیم فرم های درخواست کار پرستاران به مراکز درمانی آبادان ارسال و در بخش اداری بیمارستان ها ثبت و ضبط شده است اما امکان بکارگیری نیرو وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری اضافه کرد: بیمارستان های آبادان خواهان بکارگیری نیروی انسانی فارغ التحصیل بومی هستند اما تا زمانی که مجوز جذب نیرو از سوی وزارت بهداشت صادر نشود این اقدام محقق نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه راه اندازی بخش های جدید بیمارستانی به ویژه بخش هایCCU  و ICU را شاهد هستیم که حضور نیروهای جدید و پرستاران آموزش دیده و متخصص این رشته ها را می طلبد. در حالی که ردیف های لازم همزمان با راه اندازی این بخش ها به آن اختصاص نمی یابد و از همان نیروهای قبلی استفاده می کنند.

نادری افزود: بسیاری از چارت های مراکز درمانی و بیمارستان ها از 10 یا 15 سال گذشته به روز نشده اند و کمبود کادر پرستاری به شدت ملموس است. از سوی دیگر تعداد نیروهای پرستار در کشور ما با استانداردهای جهانی مطابقت ندارد. به عنوان مثال بخشی که 25 نیرو لازم دارد با 3 یا 4 پرستار اداره می شود یا در بخش مراقبت های ویژه 2 پرستار در شیفت شب کار می کنند که این فاجعه است.

وی تصریح کرد: با وجود زحمات فراوان کادر درمانی، خدمات و مراقبت های ارائه شده به مردم در شأن و منزلت آنان نیست و نمی تواند باعث جلب رضایت مددجویان شود.

 رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان اظهار امیدواری کرد، با توجه به کمبود کادر پرستار و لزوم ارائه خدمات بهینه و شایسته به مردم به زودی سهمیه جذب نیرو برای بیمارستان ها به ویژه آبادان صادر شود تا پرستاران فارغ التحصیل آبادانی به ترک شهر و دیار خود مجبور نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha