از آنجایی كه در كشور به علت شیوع این بیماری‌ها، متخصصان و جراحان دارای تجربه ارزشمندی هستند و در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران سعی بر ارائه این نتایج و استفاده از تجربیات دانشمندان آمریكایی، كانادایی، اروپایی و آسیایی شده است.

90 درصد علل سرگیجه مربوط به بیماری‌های گوش است
90سلامت نیوز:  درصد علل سرگیجه بیماری‌های گوش است، در حالی كه بیمار مدت‌ها در بخش‌های قلب و عروق اعصاب و به دنبال درمان می‌رود كه افزایش اطلاع و آگاهی عمومی در این مورد نقش به سزایی دارد.

به گزارش  فارس، مسعود متصدی زرندی، دبیر علمی دوازدهمین كنگره انجمن علمی جراحان سر و گردن ایران كه به مناسبت برپایی دوازدهمین كنگره بین‌‌‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران (10 تا 14 آبان) سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: عفونت‌های گوش هنوز شایع‌ترین علل ناشنوایی یا افت شنوایی در كشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینكه علل ژنتیك ناشی از ازدواج‌های خویشاوندی نیز در كشور از علل عمده كاهش شنوایی نوزادان متولد شده است بر نقش اطلاع‌رسانی رسانه‌های گروهی تاكید كرد.

متصدی یادآور شد: از آنجایی كه در كشور به علت شیوع این بیماری‌ها، متخصصان و جراحان دارای تجربه ارزشمندی هستند و در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران سعی بر ارائه این نتایج و استفاده از تجربیات دانشمندان آمریكایی، كانادایی، اروپایی و آسیایی شده است.

وی با تأكید بر اینكه با پیشرفت تكنولوژی و روش‌های نوین جراحی می‌توان ناشنوایی را ریشه ‌كن كرد، گفت: تمام انواع كاهش شنوایی در كشور قابل درمان است.

دبیر علمی در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران اضافه كرد: از سال‌ها پیش در ایران (به عنوان اولین كشور خاورمیانه) با انجام جراحی‌های كاشت حلزون به بخش وسیعی از ناشنوایان مادرزادی كمك شده و هم اینك شاهد نتایج مثبت و قابل قبول این اعمال هستیم به گونه‌ای كه بسیاری از كودكانی كه در دهه اخیر با این جراحی تحت عمل قرار گرفته‌اند، امروز نه تنها در مركز ناشنوایان نگهداری نمی‌شوند بلكه همانند هم سن و سالان خود به دبستان - دبیرستان و دانشگاه می‌روند و گروهی هم از دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی بخش سلامت در كشور در زمینه تشخیص به موقع كم شنوایی یا ناشنوایی و ارجاع به موقع افراد دارای مشكل به مراكز درمانی و پشتیبانی كافی این مراكز سبب می‌شود در سال‌های آتی دیگر شاهد بیمار ناشنوا در كشور نباشیم.

متصدی اظهار داشت: در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران، نتایج پژوهش‌ها و تجربیات متخصصان ایرانی و سایر كشورهای پیشرفته جهان در علم شنوایی‌شناسی (اتولوژی) ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به علایم بیماری‌های گوش در حصول به نتایج مثبت بعد از درمان نقش بسیار مهمی دارد.

دبیر علمی در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران گفت: بسیاری از علایم گوش همچون گوش شنوایی خفیف، وز وز گوش و ترشح از گوش از آنجایی كه بیمار را زیاد اذیت نمی‌كند، كم اهمیت تلقی شده و معمولاً باعث مراجعه تاخیری بیمار می‌شود. این در حالی است كه این علایم گاهی نشانه بیماری‌های بسیار مهمی همچون تومورهای گوش - اعم از خوش خیم و بدخیم - بوده كه توجه اولیه به آنها می‌تواند، باعث درمان كامل بیماری شود و در صورت تاخیر در پیگیری در مواردی باعث عوارض غیرقابل برگشت می‌شود.

دوازدهمین كنگره بین‌‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران 10 تا 14 آبان امسال در مراكز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha