یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 207173

شکی نیست که ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند اما این تصور که مصرف زیاد آن از شما در برابر سرماخوردگی، عفونت و بیماری‌ها محافظت می‌کند، اشتباه است.

6عارضه مصرف بی‌رویه ویتامین C

سلامت نیوز: شکی نیست که ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند اما این تصور که مصرف زیاد آن از شما در برابر سرماخوردگی، عفونت و بیماری‌ها محافظت می‌کند، اشتباه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اگرچه این ویتامین به دلیل محلول بودن در آب از طریق کلیه از بدن دفع می‌شود اما مصرف بیش‌ازحدآن بسیارمضر است.

به گفته متخصصان و به نقل از سایت هلث نیوز، مصرف توصیه شده ویتامین c روزانه 75-90 میلی گرم است و میزان کمی بیشتر برای مادران در دوران شیردهی و همچنین افراد سیگاری توصیه می‌شود. درصورتی‌ که از طریق مواد غذایی این ویتامین  تامین ‌شود، نیازی به مصرف مکمل نیست.

اما عوارض مصرف بیش‌ازحد این ویتامین:
مشکلات گوارشی ازجمله :حالت تهوع، استفراغ، درد معده، سوزش سر دل درصورتی‌ که روزی بیش از 2000 میلی گرم مصرف شود.
ازآن جا که این ویتامین بسیار اسیدی است، افراط در مصرف آن می‌تواند به لایه محافظ لوله گوارشی آسیب برساند و خون در مدفوع دیده شود.مصرف زیاد این ویتامین ریفلاکس ایجاد می‌کندو فرد دچار بی‌خوابی می‌شود.درصورتی ‌که به سنگ کلیه مستعد هستید، بهتراست از مصرف بی‌رویه این ویتامین بپرهیزید زیرا قبل ازدفع به اکسالیت تبدیل می‌شود که می‌تواند باعث تشکیل سنگ کلیه شود.به دلیل  مصرف زیاد این ویتامین خطر آسیب دیدگی کبد وجود دارد.مصرف میزان کافی این ویتامین خطر بروز آب‌ مروارید را کاهش می دهد درحالی‌که افراط در مصرف آن می تواند احتمال بروز آب‌مروارید را افزایش دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha