یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 207188

عرق کردن فرایندی است که همه افراد در تمامی گروه های سنی آن را تجربه می کنند؛ اتفاقی که گاه آزار دهنده و در مواردی غیر قابل تحمل می شود. حال مسئله اینجاست که کدام گروه ها تجربه ناخوشایندتری از تعریق دارند؟ آیا میان زنان و مردان از این حیث تفاوتی وجود دارد؟

آیا تعریق مردان بیشتر از زنان است؟

سلامت نیوز: عرق کردن فرایندی است که همه افراد در تمامی گروه های سنی آن را تجربه می کنند؛ اتفاقی که گاه آزار دهنده و در مواردی غیر قابل تحمل می شود. حال مسئله اینجاست که کدام گروه ها تجربه ناخوشایندتری از تعریق دارند؟ آیا میان زنان و مردان از این حیث تفاوتی وجود دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، تصور اغلب زنان این چنین است که بدن مردان تعریق بیشتری نسبت. در واقع، آنها گمان می کنند در روزهای گرم و آفتابی تابستان این بدن مردان است که به علت عرق زیاد خیس و تر می شود. باوری رایج که با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات جدید به نظر می رسد چندان منطقی و درست نیست؛ چراکه دانشمندان دریافته اند از نظر میزان تعریق تفاوتی میان زنان و مردان دیده نمی شود.

هر چند این احتمال وجود دارد که بسیاری از زنان به ویژه ورزشکاران از شنیدن این خبر چندان خوشحال نشوند؛ ولی واقعیت این است که هر دو گروه جنسیتی میزان یکسانی از تعریق را در طول زنگی خود تجربه می کنند. چنین تصوری از آنجا ناشی می شود که حجم و وزن بیشتر بدن مردان، زنان را به این فکر می اندازد که میزان تعریق آنها به شکل قابل توجهی بیشتر از آنهاست.

به همین خاطر، این تلقی که بدن زنان به ویژه آنهایی که ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کنند خشک تر از دیگران باقی می ماند از اساس اشتباه است. بنا بر یافته های دانشمندان تفاوت در تعریق میان زنان و مردان به چگونگی آن باز می گردد و نه میزان. بدین معنا، زنان بیشتر از ناحیه سر و صورت عرق می کنند و در نقطه مقابل تعریق مردان شکل پراکنده ای دارد و تمامی نواحی بدن آنها را در بر می گیرد.

بنابراین، تعریق به عنوان یک فعالیت طبیعی بدن نه تنها تأثیری از جنسیت نمی پذیرد بلکه به ویژگی های فیزیولوژیک هر فرد برای سرعت خنک سازی آن مرتبط می شود.

منبع دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha