یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 207192

یک مدیر جهاد کشاورزی گفت: مردم باید از خرید و مصرف گوشت مرغ بزرگ‌جثه و با وزن بالای دو کیلوگرم خودداری کنند و خرید مرغ‌هایی با اندازه کوچکتر و وزن کمتر از ۲ کیلو باید به یک مطالبه و خواست عمومی تبدیل شود. در ادامه این مطلب را به نقل از ایرنا بخوانید.

مرغ‌هایی با این وزن را نه بخرید نه بخورید

سلامت نیوز: یک مدیر جهاد کشاورزی گفت: مردم باید از خرید و مصرف گوشت مرغ بزرگ‌جثه و با وزن بالای دو کیلوگرم خودداری کنند و خرید مرغ‌هایی با اندازه کوچکتر و وزن کمتر از ۲ کیلو باید به یک مطالبه و خواست عمومی تبدیل شود. در ادامه این مطلب را به نقل از ایرنا بخوانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فردا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان کردستان هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده، افزود: در تمام دنیا مرغ با وزن ۱/۲ تا ۱/۸کیلوگرم تولید و عرضه می شود اما متاسفانه در ایران به دلایل مختلف از جمله توزیع مرغ کوپنی به صورت دانه‌ای، عدم برنامه ریزی و اراده قوی در جامعه و نبود زیر ساخت‌های صنعت مرغ داری، مردم به سمت مرغ سنگین وزن هدایت شده است.
 
حمیدرضا وزیری ادامه داد: مصرف مرغ سبک وزن دارای مزایای زیادی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان است که افزایش ضریب تبدیل و افزایش ضریب کارایی واحدهای مرغداری برای تولیدکنندگان و از طرفی افزایش کیفیت بهداشتی مرغ، حداقل افت لاشه، خوش طعمی و لذیذ بودن و امکان تنوع غذایی کاملا به سود مردم است.
 
وی تاکید کرد: ضریب افزایش چربی در حفره‌های شکمی و پوست و افت لاشه و به طور کلی افزایش ضایعات در مرغ‌های بالای ۲ کیلوگرم بشدت بالا می‌رود و مردم پول خود را بابت ضایعات دور ریختنی می‌پردازند.
 
وزیری از طرح و برنامه پلکانی کاهش وزن و سن کشتار مرغ در کشور و استان دفاع کرد و از مردم خواست با مصرف مرغ سایز مناسب، در راستای سلامت تغذیه، بهداشت و کمک به صنعت مرغداری و اقتصاد خود کمک کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha