عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این که برخورداری از امتیازات طرح تحول سلامت حق مردم است، ادامه اجرای آن را ضرور عنوان و تصریح کرد: برنامه ریزی ها باید در حوزه بهداشت جدی تر باشد تا از تحمیل هزینه های درمانی گزاف پیشگیری شود.

طرح تحول سلامت حق مردم است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این که برخورداری از امتیازات طرح تحول سلامت حق مردم است، ادامه اجرای آن را ضرور عنوان و تصریح کرد: برنامه ریزی ها باید در حوزه بهداشت جدی تر باشد تا از تحمیل هزینه های درمانی گزاف پیشگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبنا، عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: در حال حاضر شرایط اقتصادی مردم به گونه ای است که بسیاری از آنها توان مالی هزینه های درمانی را ندارند و اگر بنا باشد در چنین شرایط حمایت دولتی را از آنها سلب کرد، قطعا شرایط اسف بارتر خواهد شد.

عزیزی با اشاره به سهم پرداختی بیماران در قالب طرح تحول سلامت تصریح کرد: سهم پرداختی عشایر و روستاییان ۳ درصد و ساکنین شهری ۶ درصد تعیین شده بود.

عزیزی با تاکید بر این که طرح تحول سلامت باید ادامه پیدا کند، چرا که حق مردم است، خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم برای طرح تحول سلامت نیاز است باید ایجاد شود که اجرای طرح پزشک خانواده از جمله آنها است؛ ضمن این که باید به مقوله بهداشت توجه بیشتری داشت تا از تحمیل هزینه های درمانی گزاف به نظام سلامت کشور پیشگیری شود.

 این نماینده مجلس با تاکید بر تقویت نقاط قوت و رفع کاستی ها اذعان داشت: طبیعی است تعداد مراجعین به بیمارستان ها افزایش پیدا می کند و باید رضایت کارکنان، پرستاران و پیراپزشکان را جلب  کرد. هرچند که ۳۰۰ درصد به دریافتی پرستان اضافه شده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس یادآور شد: در حال حاضر یک پزشک در سروان، در ماه ۳۰۰ زایمان انجام می دهد در واقع کارانه و درصد می گیرد. امکانات دولتی آنجا قرار دارد و پزشک هم رفته است و اگر به پزشک کارانه و امتیاز نمی دادند، آنجا نمی رفت و مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه می شدند. طرح تحول سلامت خوب است، به شرطی که زیرساخت ها را درست و تقویت کنیم و ادامه دهیم و به پیشگیری و بهداشت نیز بیشتر اهمیت دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha