توزیع این شربت در بین معتادان بسیار موثر بوده است به طوری كه علاوه بر تاثیر در معتادان تریاكی در برخی موارد روی افرادی كه داروهای محرك نیز مصرف می‌كردند و حتی به هروئین نیز معتاد بودند موثر بوده است و به نظر می‌رسد تاثیر آن بسیار فراتر از آن چیزی است قبلاً فكر آن را می‌كردیم.

شربت تریاك در ترك اعتیاد به هروئین هم موثر است
سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: شربت تریاك علاوه بر اینكه روی معتادان به تریاك موثر بوده است در برخی موارد در ترك اعتیاد معتادان هروئینی نیز تاثیر داشته است.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حال حاضر شربت تریاك توسط مراكز درمان ترك اعتیاد بین معتادان توزیع می‌شود كه این مراكز از وزارت بهداشت مجوز دریافت كرده‌اند.

وی افزود: توزیع این شربت در بین معتادان بسیار موثر بوده است به طوری كه علاوه بر تاثیر در معتادان تریاكی در برخی موارد روی افرادی كه داروهای محرك نیز مصرف می‌كردند و حتی به هروئین نیز معتاد بودند موثر بوده است و به نظر می‌رسد تاثیر آن بسیار فراتر از آن چیزی است قبلاً فكر آن را می‌كردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینكه حدود 270 مركز در سراسر كشور در حال حاضر توزیع شربت تریاك را برعهده دارند تمام مراكزی كه این مجوز توزیع را گرفته‌اند كسانی هستند كه توزیع شربت تریاك را با كمك روان‌درمانی و روانشناسی انجام می‌دهند چرا كه مطمئناً فقط مصرف شربت تریاك بدون كمك محافظت‌های روانی تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وحید دستجری خاطرنشان كرد: همه شربت‌های تریاك در حال حاضر از كارخانه‌های داروسازی و زیر نظر معاونت غذا و دارو تولید و توزیع می‌شود و الان خوشبختانه چون موضوع تحت كنترل است در خصوص ورود تقلبی این شربت به بازار گزارشی به ما نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha