دخترانی كه به دلیل سوء‌تغذیه دچار كم‌وزنی و كوتاه‌قدی می‌شوند، دارای لگنی كوچك‌تر بوده و در دوران بارداری جنین آنها رشد مناسبی نخواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز دكتر ابوالقاسم جزایری رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این مطلب گفت: احتمال تولد نوزاد كم وزن (كمتر از 2500 گرم) در این دختران بر اثر سوءتغذیه افزایش می‌یابد و خطر مرگ و میر نیز در كودكان كم‌وزن بیشتر است.
وی افزود: علاوه براین عادات تغذیه‌ای در دوران نوجوانی و جوانی در دختران شكل می‌گیرد و در صورتی كه این افراد تغذیه نامناسبی داشته باشند، امكان بروز برخی از بیماری‌ها مانند پوكی استخوان، چاقی، سرطان و كم‌خونی در سنین بالاتر افزایش می‌یابد.
این استاد دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران درخصوص درمان این مشكلات در سنین بالا در زنان به خبرنگار وب دا  گفت: كوتاه قدی حاصل از سوء‌تغذیه در دوران كودكی و نوجوانی در سنین بالاتر قابل جبران نیست. وی افزود: چاقی و كم‌خونی را نیز به سختی در سنین بالاتر می‌توان كنترل كرد و در مورد پوكی استخوان ناشی از سوء‌تغذیه در كودكی نیز باید گفت تغذیه مطلوب در بزرگسالی فقط سن بروز این پوكی استخوان را در بزرگسالی به تأخیر می‌اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha