رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته با اشاره به اینکه شیوع سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط جهانی است، گفت: فرهنگ پیشگیری از سوختگی باید به صورت جدی مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد.

ایرانی‌ها ۸ برابر متوسط جهانی در آتش می‌سوزند

سلامت نیوز:رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته با اشاره به اینکه شیوع سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط جهانی است، گفت: فرهنگ پیشگیری از سوختگی باید به صورت جدی مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمدجواد فاطمی در نشست خبری که در ارتباط با تمهیدات بیمارستان سوختگی در چهارشنبه آخر سال برگزار شد، اظهار داشت: در ایران شیوع سوختگی 8 برابر متوسط جهانی بوده و سالانه 200 تا 210 هزار نفر در کشور به صورت جدی می‌سوزند و نیاز به مراجعه به بیمارستان در آنها وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد 180 هزار نفر سرپایی درمان و 30 هزار نفر دیگر نیاز به بستری داشته‌اند به طوری که بیش از 10 درصد سوخته یا نواحی حساس آنها دچار سوختگی شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته تصریح کرد: یکی از دلایل شیوع سوختگی در کشور، عدم آگاهی افراد از نحوه استفاده از کپسول‌های اطفاء حریق است که این موضوع به شدت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به ضرورت ارتقاء فرهنگ پیشگیری در سوختگی اشاره کرد و اظهار داشت: حادثه شین‌آباد برای هر کشوری کافی است که دیگر شاهد چنین حوادث مشابهی نباشد، ولی متأسفانه پس از این حادثه حوادث مشابهی در کشور به وقوع پیوسته است.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: هنوز 35 هزار کلاس درس در کشور داریم که سیستم گرمایشی آنها استاندارد نیست و دولت هم اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد. از طرفی، اگر در بازار تهران نیز حادثه‌ای مشابه پلاسکو رخ دهد، فاجعه به وقوع می‌پیوند چرا که حتی ماشین‌های آتش‌نشانی امکان نزدیک شدن به حادثه را به دلیل نبود فضای مناسب ندارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha