رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان كرمان گفت: فراگرفتن مهارت های زندگی می تواند در ارتقاء سلامت روان افراد موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوزدکتر عبدالرضا صباحی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ارائه الگوی زندگی سالم و به حداقل رساندن استرس ها و فشارهای عصبی در سلامت روان افراد تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: فراگرفتن مهارت روبرویی با مسائل و مشكلات از گرفتار شدن در دام اعتیاد و كم كردن استرس ها پیشگیری می كند.
وی داشتن زندگی اجتماعی سالم، احساس امنیت اجتماعی، عدالت اجتماعی، افزایش اعتقادات مذهبی مردم را در سلامت روانی افراد موثر دانست.
رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان كرمان عوامل روانی اجتماعی و زیستی را از عوامل تهدید كننده سلامت روان عنوان كرد و گفت: عوامل زیستی مانند وراثت می تواند بر مشكلات سلامت روان در فرد تاثیر گذار باشد.
وی استرس ها، اضطراب ها، شرایط اجتماعی، احساس ناامنی و مشاجره ها را از عواملی دانست كه سلامت افراد را به خطر می اندازد.
دكتر صباحی در گفت و گو با خبرنگار وب دا اظهار داشت: به خطر افتادن سلامت افراد علاوه بر هزینه های مادی ، اجتماعی و جسمی برای افراد هزینه هایی نیز برسیستم های بهداشت و سلامت جامعه وارد می كند.
وی گفت: افسردگی از جمله بیماری هایی است كه سلامت افراد را به خطر می اندازد و متاسفانه این بیماری در دنیا بعد از بیماری های قلبی و عروقی به دلیل فراگیر بودن و نفوذ در زندگی افراد را درگیر با خود كرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان كرمان در ادامه شهرنشینی و صنعتی شدن را از دیگر عوامل به خطر افتادن سلامت روان افراد دانست و گفت: در زندگی سنتی افراد از جنبه های گوناگون حمایت می شوند اما در زندگی صنعتی بویژه در كشورهای غربی ارگان های حمایتی نقش كمی را دارند و همچنین به دلیل شكل نگرفتن سازمان های اجتماعی مدون، آمار خودكشی و افسردگی نیز افزایش یافته است.
دكتر صباحی در ادامه با بیان این كه نقش رسانه ها در ارتقاء سلامت عمومی جامعه بر كسی پوشیده نیست گفت: ارتباط رسانه ها با سلامت روان در ابعاد مختلف اطلاع رسانی، افزایش آگاهی های مردم، و ارتقاء‌ مهارت های زندگی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha