نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش ۳ هزار میلیارد تومانی اعتبارات سلامت در بودجه ۹۶ نسبت به ۹۵ انتقاد کرد.

کاهش ۳ هزار میلیارد تومانی اعتبارات سلامت در بودجه ۹۶ نسبت به سال جاری

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش ۳ هزار میلیارد تومانی اعتبارات سلامت در بودجه ۹۶ نسبت به ۹۵ انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، درباره وضعیت بودجه سلامت در لایحه 96، افزود: در لایحه 96، 10 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها و 10 درصد از محل ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرده و در این زمینه نمایندگان نه تنها هیچ دستکاری در کاهش این رقم نمی‌کنند بلکه اجازه نیز نخواهیم داد تغییری در آن صورت گیرد چراکه این اعداد و ارقام جزو منابع پایدار حوزه سلامت محسوب می شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که در زمان بررسی بودجه 95، اعتبارات قابل توجهی نسبت به بودجه 96 برای حوزه سلامت درنظر گرفته شد تاجایی که رقمی نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان از محل اخذ مالیات بر دخانیات به حوزه سلامت اختصاص یافت همچنین از محل کالاهای آسیب رسان نیز 900 میلیارد تومان به بهداشت و درمان تزریق اعتبار شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه این منابع در لایحه بودجه 96 کاهش داشته است، تصریح کرد: منابع مذکور تا حد زیادی از حوزه بهداشت ودرمان کاسته شد و امیدواریم آنچه که در بودجه 96 آمده بتواند وزارت بهداشت را اقناع کند و برای عرصه سلامت مشکل آفرین نباشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجموع حدود 3 هزار میلیارد تومان از بودجه 96 نسبت به سال 95 کاسته شد که بدون شک اعتباراتی که می توانست در اختیار وزارت بهداشت برای مبارزه با دخانیات، پیشگیری در حوزه سلامت یا اجرای پزشک خانواده قرار گیرد عملا از دست این وزارتخانه خارج شد.

پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بودجه سال 96 وزارت بهداشت نسبتا واقعی دیده شده است، افزود: امیدواریم بودجه ما در صحن علنی، زیاد تغییر نکند و به هزینه های کشور اضافه نشود زیرا منبع درآمدی وجود ندارد در این صورت است که بودجه را غیر واقعی می بینیم و برنامه ریزی معنایی نخواهد داشت زیرا برنامه زمانی اجرایی خواهد شد که اعتبار مورد نیاز، به صورت تضمینی، پیش بینی شده باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha