عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس انتظار داشت دولت بار مالی استخدام 23 هزار پرستار را تقبل می کرد حالا هم اگر دولت واقعاً برای استخدام پرستاران عزم جدی دارد می تواند بار مالی آن را در بودجه سال 90 ببیند در غیر این صورت مجلس آماده ارائه طرح دوفوریتی برای استخدام پرستاران است.

به گزارش سلامت نیوز حسن تأمینی  گفت : در صورتی که دولت واقعاً بر اجرای قانون ارتقای بهره وری و استخدام 23 هزار پرستار عزم جدی داشته باشد می تواند با توجه به اتمام سال 89 آن را در بودجه سال 90 لحاظ  کند.

 

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای جذب 23 هزار نیروی بهداشتی و درمانی که عمده آن پرستاران هستند انتظار داشت دولت بار مالی آن را تقبل کند و اگر نیاز بود حتی به صورت لایحه نیز مطرح کند.

وی افزود: اگر وزارت بهداشت قادر به جذب یکباره 23 هزار پرستار نباشد می تواند به صورت دوره ای، مقطعی یا پلکانی پرستاران را استخدام کند. در غیر این صورت ما در کمیسیون بهداشت می توانیم آن را به صورت یک طرح دوفوریتی در صحن علنی مجلس مطرح کنیم و با کسب آرای مثبت نمایندگان این مشکل را رفع کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری تصریح کرد: البته به اعتقاد ما استخدام 23 هزار پرستار نیازی به لایحه جدید ندارد و دولت می توانست با توجه به مصوبه قبلی آن را در بودجه لحاظ کند و تصور می کردیم استخدام پرستاران روال عادی خود را طی می کند.

وی تأکید کرد: با این وجود ما بحث استخدام 23 هزار پرستار را طی چند نشست تخصصی در کمیسیون بهداشت و درمان به صورت مفصل بررسی کردیم و خوشبختانه دوستان ما در وزارت بهداشت برای بکارگیری پرستاران مجاب شدند.

تأمینی افزود: در زمان حاضر جذب و استخدام پرستاران برای پرکردن خلاءهای ناشی از کمبود نیرو به ویژه در بیمارستان های دولتی ضروری به نظر می رسد و کمیسیون بهداشت مجلس تمام تلاش خود را برای حل مشکل استخدام پرستاران انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته گلایه هایی از جانب برخی از پرستاران نیز برای اضافه کار اجباری در بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز به ما منعکس شده که امیداریم با جذب نیروهای جدید خود به خود این مشکل نیز مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha