رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سراب گفت: بیمارستان امام خمینی سراب با 135 تخت بستری تنها بیمارستان این شهرستان است که موارد بستری آن بیش از ظرفیت تعریف شده و معمولاً 160 بیمار در این بیمارستان بستری است به همین علت از کمترین فضای فیزیکی مانند راهروها هم برای بستری بیماران استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز منصور فدایی سرابی  اظهار کرد: شهرستان سراب دانشکده پرستاری و مامایی ندارد از این رو اغلب پرستاران استخدامی این مرکز درمانی غیربومی هستند و از بدو ورود و استخدام درخواست انتقالی دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان سراب با 160 هزار نفر جمعیت در مسیر ترانزیتی اردبیل به آذربایجان است، به همین علت شمار مصدومان و مجروحان ترومایی در این مرکز بالاست و به علت نداشتن جراح مغز و اعصاب این بیماران به مراکز فوق تخصصی ارجاع می شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سراب کمبود پرستار را از مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) سراب برشمرد و افزود: تنها بیمارستان فعال شهرستان سراب مصوب سال 1353 است که از آن زمان تاکنون ردیف شغلی و پست سازمانی چندانی به چارت سازمانی آن اضافه نشده است از این رو همچنان مشکل کمبود نیروی انسانی پابرجاست.

فدایی سرابی با اشاره به وجود یک بیمارستان ارتش در منطقه سراب، گفت: این مرکز درمانی غیرفعال است و فقط به پرسنل نیروهای مسلح و ارتش خدمت رسانی می کند.

وی ادامه داد: 70 پرستار استخدامی، 16 بهیار و 11 کمک بهیار به همراه 12 نیروی طرحی از تبریز در بیمارستان امام خمینی(ره) فعالیت می کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سراب در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری با بیان اینکه پیش از این به علت کمبود نیروی انسانی گاهی بخش ها توسط بهیار یا کمک بهیار اداره می شد، یادآورشد: اما پس از استخدام های جدید (40 هزار استخدام در دولت نهم) این مشکل تا حدودی برطرف شد و هم اکنون هیچ شیفتی بدون حضور پرستار اداره نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha