مراجعه دیرهنگام، خوددرمانی و اظهارنظر غیرتخصصی بستگان بیمار مانع از تشخیص و درمان به موقع سرطان معده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز رسول میرشریفی  روز جمعه با بیان اینكه از عوارض مراجعه دیرهنگام به پزشك متخصص، كاهش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان است، افزود: با مراجعه به پزشك و تشخیص زودهنگام، درمان در مراحل اولیه بسیار موثر است.
وی اظهار داشت: درمان‌ها در مراحل پیشرفته بیماری سرطان معده، تسكینی و علامتی است و درمان اساسی در این مرحله وجود ندارد.
میرشریفی با بیان اینكه علایم و نشانه‌های سرطان معده اختصاصی نیست و گاهی مشابه سایر مشكلات گوارشی است، از متخصصان داخلی، گوارش و پزشكان عمومی خواست تا با انجام آندوسكوپی و ارجاع به موقع این افراد، برای انجام مراحل تشخیص و درمان آنان اقدام كنند.
وی گفت: سن شایع سرطان معده دهه پنجم و ششم زندگی است اما بروز این بیماری در سنین كمتر مانند دهه سوم زندگی افراد نیز غیرممكن نیست.
دبیر علمی پنجمین كنگره انجمن علمی جراحان در گفتگو با ایرنا استفاده از غذاهای حاوی نیتریت، مواد نگهدارنده، ماهی دودی، غذاهای سرخ كرده و آلودگی های زیست محیطی را از عوامل افزایش دهنده احتمال ابتلا به سرطان معده برشمرد.
براساس این گزارش، پنجمین كنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی با رویكرد درمان و تشخیص سرطان‌های شایع در ایران نظیر سرطان‌های دستگاه گوارش 19 تا 21 آبان ماه سال جاری در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود و شركت در آن برای همگان آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha