رئیس انجمن سکته مغزی ایران، گفت: سکته مغزی با وجود شیوع در سنین بالا، در سنین ٢٠ تا ٤٠ سال و حتی در نوزادان هم اتفاق می افتد.

سکته مغزی در نوزادان هم اتفاق می افتد

سلامت نیوز:رئیس انجمن سکته مغزی ایران، گفت: سکته مغزی با وجود شیوع در سنین بالا، در سنین ٢٠ تا ٤٠ سال و حتی در نوزادان هم اتفاق می افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر بابک زمانی روز دوشنبه در نشست خبری نهمین کنگره بین المللی استروک، اظهارداشت: امسال نهمین کنگره سالیانه سکته مغزی برگزار می شود.

وی افزود: طی سال های جاری تصمیم گرفتیم فعالیت های خود را وسیع تر و یک سازمان مردم نهاد نیز برای سکته مغزی تاسیس کنیم.

زمانی ادامه داد: در این کنگره برنامه ها فقط مختص به متخصصین مغز و اعصاب نیست و برای اقشار دیگر مثل تکنسین های آمبولانس و پرستاران و کاردرمان ها و گفتار درمان ها نیز برنامه هایی داشته باشیم.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران در ادامه با عنوان این مطلب که ثبت بیماری ها در کشور ما شناخته نشده است، افزود: از ابتدای امسال تلاش کرده ایم بیماران سکته مغزی در مرکزی که تحت درمان هستند، ثبت شوند.

زمانی با اعلام اینکه آمارها در مورد هزینه های سکته مغزی نشان می دهد که ابعاد وسیعی دارد، تاکید کرد: یکی از جنبه های سکته مغزی همین هزینه ها است که در دنیا مطرح شده است.

وی افزود: سکته مغزی با وجود شیوع در سنین بالا، در سنین بین ٢٠ تا ٤٠ سال و حتی در نوزادان هم اتفاق می افتد. البته خیلی از سکته های مغزی کودکان به عنوان سکته مغزی شناخته نمی شود.

زمانی گفت: آمار دقیقی در مورد شیوع سکته مغزی در کودکان و مرگ و میر آنها بر اثر این عارضه، وجود ندارد.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران افزود: تا ٥ سال پیش یکی از مشکلات بزرگ هزینه دارو RTPA بود، اما در حال حاضر هزینه آن یک میلیون تومان است که تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بعد از اجرای طرح تحول سلامت فقط ١٠ درصد آن پرداخت می شود.

زمانی گفت: بعد از روی کار آمدن آقای ترامپ در آمریکا، دو نفر از مهمانان ما نتوانستند برای شرکت در این کنگره به ایران بیایند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha