مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: 20 درصد زوجین در طول زندگی مشترک، ناباروری را تجربه می‌کنند که نقش علل مردانه بیش از 40 درصد موارد است.

کدام مردان باید باروری شان را چک کنند؟

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: 20 درصد زوجین در طول زندگی مشترک، ناباروری را تجربه می‌کنند که نقش علل مردانه بیش از 40 درصد موارد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،دکتر محمداسماعیل مطلق با بیان این مطلب در هفته سلامت مردان، گفت: علل ناباروری در مردان بسیار متفاوت است که برخی از مهم ترین موراد عبارتند از علل عفونی مثل ابتلای دستگاه تناسلی به سل، علل مادرزادی، مصرف برخی داروها، ضربه خوردن به ناحیه تناسلی و اختلالات غدد درون ریز.

وی به مردان پیشنهاد کرد اگر این سابقه مصرف دخانیات و الکل، سابقه انجام جراحی روی بیضه، سابقه ابتلا به نهان بیضه (عدم نزول یک یا هر دو بیضه پس از تولد)، سابقه شیمی درمانی، سابقه رادیوتراپی، سابقه ابتلا به عفونت‌های ناحیه تناسلی، اوریون در کودکی، اختلالات هورمونی، کم کاری یا پرکاری تیرویید، دیابتی‌ها، تنگی مجرای ادراری، بیماری‌های ژنتیکی، بیماری های تب‌دار طولانی، مصرف داروهای آرام بخش را دارند، با مراجعه به ارائه دهندگان خدمت در مراکز بهداشتی، باروری خود را بررسی کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha