انجام اعمال جراحی بزرگ تنها منحصر به شهرهای بزرگ نیست به طوری كه اكنون در استان‌های مرزی نیز عمل پیوند كلیه و قلب باز به عنوان اعمال رایج محسوب می‌شوند. به این ترتیب بسیاری از افراد از كشورهای همسایه به قصد معالجه به ایران می‌آیند.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با اشاره به جایگاه پزشكی ایران در دنیا و اقدامات انجام شده در جهت توسعه توریسم درمانی، گفت: وزارت بهداشت حمایت خود را از اقدامات انجام شده در جهت توسعه گردشگری سلامت اعلام می‌كند.

به گزارش ایسنا، دكتر محمدحسین نیكنام در نشست خبری نخستین كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای اسلامی، با اشاره به جایگاه و رتبه پزشكان و علم پزشكی ایران در سطح بین‌الملل گفت: در سال‌های پس از انقلاب، نظام سلامت ایران شكل بسیار خوبی به خود گرفت؛ به طوری كه در حال حاضر در عرصه پزشكی، عملی نیست كه در دنیا انجام شود اما در ایران قابل انجام نباشد.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ عرصه درمان با توریسم پزشكی، افزود: در این زمینه نیز تمام اقدامات قابل انجام در دنیا، در ایران هم صورت می‌گیرد. این در حالی است كه در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب تعداد زیادی از بیماران كشور برای درمان به خارج اعزام می‌شدند؛ اما اكنون نیازی به اعزام بیمار برای درمان به خارج از كشور وجود ندارد و تمام درمان‌ها به نحو مطلوبی در كشور انجام می‌شود.

نیكنام افزود: انجام اعمال جراحی بزرگ تنها منحصر به شهرهای بزرگ نیست به طوری كه اكنون در استان‌های مرزی نیز عمل پیوند كلیه و قلب باز به عنوان اعمال رایج محسوب می‌شوند. به این ترتیب بسیاری از افراد از كشورهای همسایه به قصد معالجه به ایران می‌آیند.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای رفت و آمد بیماران به منظور درمان در ایران، گفت: به عنوان مثال در رابطه با جمهوری آذربایجان لغو روادید یك طرفه صورت گرفته است. به این ترتیب بیماران این كشور برای درمان به استان‌های مرزی ایران می‌آیند. البته لازم است سیستم با وضعیت جدید تطبیق یابد.

كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای اسلامی فرصت مناسبی است تا این امر به صورتی علمی و با استفاده از نظر صاحب نظران داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گیرد. این كنفرانس می‌تواند در جهت تبلیغ توانمندی‌های داخلی و همچنین آشنایی با استانداردهای بین‌المللی بسیار موثر باشد.

وی در ادامه به برگزاری پنج پانل از جمله گردشگری سلامت در جهان، تجاری سازی و گردشگری سلامت، فرایندهای برتر گردشگری سلامت، چالش‌ها و فرصت‌ها و برون سپاری و شبكه سازی طی كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای اسلامی، گفت: در هر پانل مباحث به صورت جزیی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود. همچنین یك كارگاه عملی برای این كنفرانس در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، نخستین كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای اسلامی 11 تا 13 آبان ماه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی - مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha