همه کمابیش با تاثیرات و آسیب های مخرب جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی مواد مخدر آشنایی داشته و حتی برخی خود نیز این آسیب ها را به نحوی درک کرده اند. تریاک یکی از مواد افیونی است که به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل طبیعی بودن و خاصیت تسکین درد در ساخت برخی داروهای مُسکن نیز از آن استفاده می شود.

آثار مخرب تریاک و مشتقاتش بر روی بدن انسان

سلامت نیوز:همه کمابیش با تاثیرات و آسیب های مخرب جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی مواد مخدر آشنایی داشته و حتی برخی خود نیز این آسیب ها را به نحوی درک کرده اند. تریاک یکی از مواد افیونی است که به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل طبیعی بودن و خاصیت تسکین درد در ساخت برخی داروهای مُسکن نیز از آن استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز، تریاک خالص در واقع عصاره خشک شده گیاه خشخاش است که از تیغ زدن کاسبرگ آن به دست می آید. در ترکیب این ماده مخدر درصد قابل توجهی مورفین وجود دارد که مصرف این ماده بعد از مدتی باعث به وجود آمدن مقاومت یا تولرانس در بدن شده و بدن به مقداری که تاکنون مصرف شده عکس العمل سابق را نشان نمی دهد.بنابراین فرد باید هر بار بیش از دفعه قبل مصرف داشته باشد تا به احساس دلخواه خود دست یابد. لازم به ذکر است که هروئین خود از ترکیبات تغلیظ شده تریاک به شمار می آید.

تریاک به دلیل دارا بودن ترکیبات مُسکن و کاهش دهنده درد در پزشکی نیز مصرف فراوانی دارد به ویژه در قرص های مُسکنی مانند کدئین، داروی تزریقی مورفین و یا شربت متادون. پزشکان از این داروهای به اصطلاح «شبه افیونی» برای کاهش سرفه و اسهال، تسکین درد ناشی از بیماری و جراحت یا جراحی و همچنین معالجه افراد معتاد به دیگر انواع مواد مخدر مانند هروئین استفاده می کنند.

 

منبع: روزیاتو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha