جانشین ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه کرمان چند سال دچار خشکسالی بوده و دور برگشت بارندگی ها 20 ساله بوده و از سال 75 تاکنون بارندگی به این صورت شاهد نبودیم تصریح کرد: به دلیل نداشتن استقامت واحدهای مسکونی روستایی و همچنین برخی واحدهای شهری، بیش از 10 هزار مورد واحد مسکونی در سطح استان کرمان دچار آسیب شده اند که 3 هزار مورد در شهرها بوده ضمن آنکه 14 هزار و 400 راس دامی سبک در بخش عشایری در پی وقوع سیل تلف شده است.

سیل به 10 هزار واحد مسکونی استان کرمان خسارت وارد کرد

سلامت نیوز:جانشین ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه کرمان چند سال دچار خشکسالی بوده و دور برگشت بارندگی ها 20 ساله بوده و از سال 75 تاکنون بارندگی به این صورت شاهد نبودیم تصریح کرد: به دلیل نداشتن استقامت واحدهای مسکونی روستایی و همچنین برخی واحدهای شهری، بیش از 10 هزار مورد واحد مسکونی در سطح استان کرمان دچار آسیب شده اند که 3 هزار مورد در شهرها بوده ضمن آنکه 14 هزار و 400 راس دامی سبک در بخش عشایری در پی وقوع سیل تلف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، "ابوالقاسم سیف اللهی" شامگاه یکشنبه 8 اسفندماه در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: بر اثر بارندگی حدود هفت روزه استان کرمان، 20 شهرستان درگیر باران و سیل شدند و طی هفت روز به اندازه 50 درصد یک سال زراعی بارندگی را در سطح استان کرمان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کرمان چند سال دچار خشکسالی بوده و دور برگشت بارندگی ها 20 ساله بوده و از سال 75 تاکنون بارندگی به این صورت شاهد نبودیم تصریح کرد: به دلیل نداشتن استقامت واحدهای مسکونی روستایی و همچنین برخی واحدهای شهری، بیش از 10 هزار مورد واحد مسکونی در سطح استان کرمان دچار آسیب شده اند که 3 هزار مورد در شهرها بوده ضمن آنکه 14 هزار و 400 راس دامی سبک در بخش عشایری در پی وقوع سیل تلف شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: 2 هزار و 500 واحد مسکونی در شهر بردسیر دچار آبگرفتگی شده بود که 700 واحد نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

جانشین ستاد بحران استان کرمان افزود: همچین در پی بارندگی های اخیر، خسارت های جدی به زیرساخت های استان وارد شده ضمن آنکه باید این نکته را نیز یادآور شد که با همت مدیران و آمادگی از قبل، اکنون قطعی برق نداریم و عمده آب روستاها به صورت اضطراری وصل شده است.

سیف اللهی تصریح کرد: در جاده «بم – کرمان - زاهدان» نیز در پی وقوع سیل شاهد قطعی ارتباط به دلیل ریزش پل های عبوری بودیم که با همت راهداران توانستیم طی 12 ساعت راه ارتباطی را دوباره برقرار کنیم و هم اکنون راهداری استان در تلاش برای احداث پل ها هستند.

وی بیان کرد: هلال احمر در قالب چند صد نفر نیرو در شهرستان ها همت کرده و در حوادث زلزله، برف و بارندگی های اخیر نهایت تلاش را کرده و علی رغم امکانات کم، شبانه روزی تلاش کرده و به خوبی توانسته اند از عمق حادثه را کم کردند.

جانشین ستاد بحران استان کرمان اظهار کرد: همچنین در شهرستان های بم، ریگان و فهرج که سرریز سد نساء را با یک هزار مترمکعب در ثانیه داشتیم، روستاها تخلیه شده و خساراتی به مردم وارد شد که هلال احمر در این زمینه کمک خوبی کرد.

وی در پایان افزود: درخواست داریم برای تکمیل موجودی انبارهای هلال احمر در استان و پشتیبانی لوجستیکی و امکانات ویژه خودرویی برای عبور از رودخانه ها و ... به هلال احمر استان مساعدت شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha