شركتی كه اخیراً از وزارت بهداشت مجوز گرفته و اقدام به واردات داروهای نوتركیب كرده است یك كارخانه داروسازی است كه توانسته است مجوز قانونی ورود برخی داروهای بیوتكنولوژی را از وزارت بهداشت بگیرد به شرط اینكه یكسال آینده بتواند با ورود تكنولوژی تولید آن در كشور این داروها در داخل تولید كند

سلامت نیوز: مدیر كل داروی وزارت بهداشت گفت: ورود قانونی دارو به كشور بدون مجوز وزارت بهداشت كذب محض است و افرادی كه چنین اخبار دروغی را منتشر می‌كنند به دنبال ضربه زدن به تولید دارو در كشور هستند.

محمدرضا شانه ساز در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: تمام داروهایی كه به صورت قانونی وارد كشور می‌شوند، مجوز وزارت بهداشت را دارند و نه تنها 10 قلم داروی یك شركت دارویی بلكه صدها قلم دارویی كه به طور مرتب از طریق مبادی قانونی وارد بازار دارویی كشور می‌شوند، ‌قطعاً مجوز وزارت بهداشت را دارند.

وی ادامه داد: تولید داروهای وارداتی در داخل كشور با قیمت تمام شده پایین‌تر برخی افراد سودجو را به این سمت كشانده كه با جوسازی و انتشار شایعات و مطالب دروغ در سایت‌های اینترنتی به تولید دارو در كشور ضربه بزنند اما وزارت بهداشت با قاطعیت اعلام می‌كند كه به هیچ وجه اجازه ورود حتی یك قلم دارو را بدون اینكه مراحل قانونی تأیید آن طی شود نمی‌دهد مگر اینكه دارویی به صورت قاچاق و از غیر مبادی قانونی وارد كشور شود.

مدیر كل داروی وزارت بهداشت گفت: شركتی كه اخیراً از وزارت بهداشت مجوز گرفته و اقدام به واردات داروهای نوتركیب كرده است یك كارخانه داروسازی است كه توانسته است مجوز قانونی ورود برخی داروهای بیوتكنولوژی را از وزارت بهداشت بگیرد به شرط اینكه یكسال آینده بتواند با ورود تكنولوژی تولید آن در كشور این داروها در داخل تولید كند كه این كار كاملاً در مسیر افزایش تولید داروهای وارداتی در كشور و به نفع منابع ملی است كه همه مراحل قانونی آن مانند تمام داروهای وارداتی طی شده است.

شانه ساز افزود: این كارخانه داروسازی تمام مدارك قانونی را برای ورود و تولید این داروهای زیست فناوری كه ارزش افزوده بالایی دارند و جزء داروهای استراتژیك محسوب می‌شوند ارائه كرده است. تمام مراحل قانونی آن طی شده و وزارت بهداشت نیز مجوز قانونی را طبق ضوابط كشور به این شركت داده است.

وی گفت: حالا اینكه این شركت این توانایی را داشته كه برخی از این داروها را با قیمت پایین‌تر و در حدود یك دوم قیمت قبلی وارد كشور كند برخی از افراد سودجو كه منافع خود را در خطر می‌بینند را به این سمت كشانده كه به اشاعه شایعات بی اساس در این زمینه بپردازند و گرنه این داروها دارای بهترین كیفیت هستند كه با قیمت پایین‌تر بیشتر در دسترس بیماران قرار می‌گیرند و به سلامت بیماران بیشتری كمك می كنند. ضمن اینكه سال آینده نیز كارخانه وارد كننده این داروها را با كیفیت اصلی آن در داخل تولید خواهد كرد.

وی اضافه كرد: اگر افرادی كه به اشاعه این شایعات می‌پردازند و سلامت و امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند به دروغ پردازی‌های خود ادامه دهند وزارت بهداشت از طریق وزارت اطلاعات و مراجع امنیتی و قانونی با آ‌نان برخورد قاطع خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha