متأسفانه اخیراً با تبلیغات ماهواره‌ای و اینترنتی بسیاری از داروهایی كه مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و كارخانه‌های معتبری آن را تولید نكرده‌‌اند وارد كشور شده و با تبلیغاتی سوء جای خود را در بین جامعه باز می‌كنند.

داروهای غیر مجاز با تبلیغات ماهواره‌ای در جامعه مشتری پیدا كرده‌اند
سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: اخیراً با تبلیغات ماهواره‌ای و اینترنتی بسیاری از داروهای غیر مجاز كه مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند وارد كشور شده و جای خود را در جامعه باز كرده‌اند.

ثریا امامی در گفت‌وگو با  فارس درباره مواد دارویی تبلیغاتی اظهار داشت: نظام دارویی كشور داروهای وارداتی را بررسی می‌كند و حتما این داروها باید به تأیید كارشناسان دارویی وزارت بهداشت برسند و پس از آن برای مصرف عموم توزیع شود.

وی افزود: متأسفانه اخیراً با تبلیغات ماهواره‌ای و اینترنتی بسیاری از داروهایی كه مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و كارخانه‌های معتبری آن را تولید نكرده‌‌اند وارد كشور شده و با تبلیغاتی سوء جای خود را در بین جامعه باز می‌كنند.

امامی گفت: هیچ دارویی را هر چند تبلیغات آن در جاهای مختلف شده باشد در صورتی كه تأییدیه وزارت بهداشت را نداشته باشد نباید مورد استفاده قرار گیرد چرا كه از نظر علمی قابل قبول نیست.

وی اضافه كرد: در دانشگاه علوم پزشكی ایران مواردی از این داروهای تبلیغاتی را ردیابی و كشف كردیم كه تبلیغات آن در ماهواره انجام می‌شد اما مواردی كه كشف شد برچسب تقلبی و حتی باركد تقلبی داشت.

امامی یادآور شد: موضوع افزایش قد توسط یك دمپایی نیز كاملا غیر كارشناسی است و هیچ تأییدی از متخصصان غدد تاكنون در این خصوص نداشته‌ایم. اگر مردم موارد تخلف را به وزارت بهداشت دهند پیگیری انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha