دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فردی که هنگام خرید، خود را قاضی دادگستری معرفی و با این عنوان از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری قاضی قلابی با صدور چک سرقتی

سلامت نیوز: رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فردی که هنگام خرید، خود را قاضی دادگستری معرفی و با این عنوان از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از «میزان»، دهشیری با اعلام این خبر افزود: پس از اینکه فردی با مراجعه به دادگستری و اعلام این مطلب که فردی با ظاهر موجه در ازای خرید خود چک سرقتی در اختیار فروشگاه قرار داده است، مراتب رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد اظهار کرد: از فروشنده و سایر مشتریان آن فروشگاه که هنگام خرید فرد کلاهبردار در آن مغازه حضور داشتند تحقیقات زیادی به عمل آمد که فرد کلاهبردار با عنوان رسیدگی به ۱۰ تا ۱۲ پرونده و حتی پاسخ به سؤالات حقوقی و قضایی برخی از افراد توجه و اعتماد فروشنده را جلب کرده و پس از آن در هنگام تسویه‌حساب با این عنوان که کارت بانکی خود را فراموش کرده است، چکی به تاریخ روز بعد از خرید را به فروشنده ارائه می‌دهد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه تحقیقات کامل این مجموعه منجر به شناسایی خریداران بعدی کالای فروشنده یزدی در شهر مشهد شد، گفت: با بازجویی از خریداران مشخص شده همین فرد با ظاهری بسیار موجه پس از حضور در یکی از مجتمع‌های خرید مشهد، کالا را به نیمی از قیمت واقعی به دلیل عدم احتیاج به آن فروخته است.

وی به شناسایی فرد مذکور با تکنیک‌های فنی و اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: با استعلام سوابق کیفری متهم شناسایی شده ، مشخص شد نامبرده سوابق مشابهی در حوزه‌های قضایی دیگر دارد و با همین گونه جرائم از سوی دیگر مراجع تعقیب‌کننده دستگیر و در حال گذراندن دوران کیفری خود در زندان است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: این متهم با اعلام نیابت به زندان یزد اعزام و با حضور در مرجع قضایی ضمن اقرار به جرم خود با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی روانه زندان شد.

دهشیری، دقت نظر بیشتر شهروندان و کسبه را در مواجه با این گونه افراد شیاد و کلاهبردار را خواستار شد و تأکید کرد: به طور معمول در خرید و فروش‌های روزانه کسی از عناوین کاری و شغلی خود مدد نمی‌گیرد و اگر کسی در هنگام خرید بی‌جهت بر پست و مقام دولتی و یا امنیتی خود تأکید کرد باید مورد تردید فروشندگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: افراد دارای مناصب مهم قضایی، امنیتی و دولتی از معرفی خود به لحاظ رعایت شئون شغلی و مسائل حفاظتی اجتناب می‌کنند و حتی در صحبت‌های روزمره یا مکالمات تلفنی تا حد امکان در حضور دیگران از افشای عناوین شغلی یا مسائل کاری اِبا دارند و اگر فردی خلاف این شیوه عمل کرد و در جمع‌های غیر کاری بیش از حد روی پست و مقام شغلی خود مانور داد یا در مکالمات روزمره خود مسائل شغلی خود را به گونه‌ای مطرح کرد که موجب جلب توجه دیگران شود باید به این فرد شک کرد.

دهشیری خاطرنشان کرد: افراد دارای مناصب مهم و غیر مهم دولتی فقط در محیط کاری و حیطه مأموریت خود مجاز به استفاده از عنوان شغلی خود در راستای وظایف محوله هستند و حتی افراد دارای اینگونه مناصب حق استفاده از موقعیت شغلی خود را در امور غیر مرتبط ندارند که این باید مد نظر شهروندان قرار داشته باشد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد بر صیانت از اعتبار و اعتماد مردم به مجموعه قضایی تأکید کرد و گفت: در پرونده‌های غصب عناوین دولتی و به ویژه غصب عناوین قضایی و امنیتی حساسیت ویژه‌ای وجود دارد و هرگز اجازه نخواهیم داد عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب به اعتبار این مجموعه خدشه وارد کنند.

وی ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری را آماده دریافت اخبار مرتبط با اینگونه اتفاقات عنوان کرد و افزود: بسیاری از شناسایی‌های افراد مسأله‌دار و دستگیری آنان بر اساس اعتماد مردم به دستگاه قضایی و ارائه اطلاعات موارد مشکوک به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات بوده است و مشارکت بیشتر مردم در این زمینه کمک شایانی در جهت حرکت به سوی جامعه ای امن و رو به تعالی خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha