طبق نتایج یک تحقیق جدید، افراد بزرگسال مبتلا به بیماری لثه دو برابر بیشتر از افراد دارای لثه های سالم دچار سکته می شوند.

ارتباط لثه های خراب و افزایش ریسک سکته

سلامت نیوز:طبق نتایج یک تحقیق جدید، افراد بزرگسال مبتلا به بیماری لثه دو برابر بیشتر از افراد دارای لثه های سالم دچار سکته می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این اولین مطالعه نیست که ارتباط بین بیماری لثه و حملات مغزی ناشی از لختگی خون را نشان می دهد اما یافته های جدید با اسناد و مدارک بیشتری این رابطه را اثبات می کند.

دکتر «سوویک سن» سرپست تیم تحقیق از دانشگاه کارولینای جنوبی، در این باره می گوید: «هرچقدر میزان بیماری لثه شدیدتر باشد ریسک خطر بیشتر است.»

یافته ها نشان می دهد ریسک سکته همراه با میزان بیماری لثه افزایش می یابد: ۱.۹ برابر، ۲.۱ برابر و ۲.۲ برابر به ترتیب برای افراد مبتلا به بیماری خفیف، ملایم و حاد لثه بیشتر خواهد بود.

محققان هنوز نمی دانند چرا افراد مبتلا به بیماری لثه دارای ریسک بالاتر سکته هستند. میزان التهاب یافت شده در هر دو بیماری لثه و سخت شدن عروق ممکن است در این زمینه نقش داشته باشد.

بیش از ۶۷۰۰ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۶۲ سال که دچار سکته نشده بودند براساس میزان بیماری لثه تقسیم بندی شدند و به مدت ۱۵ سال تحت نظر بودند. در طول این مدت در حدود ۳۰۰ سکته گزارش شد.

محققان بعد از در نظر گرفتن فاکتورهای نظیر سن، نژاد و عوامل دیگر دریافتند ریسک سکته در افراد دارای میزان بالاتر بیماری لثه بیشتر بود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha