اقدامات خوبی در زمینه ارتقای بسته‌های خدمتی برای گروه‌های سنی مختلف جامعه انجام شده است. در این زمینه طراحی برنامه‌های آموزشی لازم است تا اقشار مختلف جامعه با توجه به سن و جنس هنگام مراجعه به مراكز درمانی، خدمات مناسب را دریافت كنند.

برنامه ریزی و طراحی بسته‌های خدمتی برای مبارزه با ایدز در جوانان
سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای بسته‌های خدمتی و برای بخشهای مختلف جامعه، ‌از برنامه‌ریزی و طراحی بسته‌های خدمتی برای مبارزه با ایدز در جوانان خبر داد.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت وگو با  ایسنا، از طراحی بسته‌های خدمتی برای ارتقای سلامت گروه‌های مختلف جامعه خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در زمینه ارتقای بسته‌های خدمتی برای گروه‌های سنی مختلف جامعه انجام شده است. در این زمینه طراحی برنامه‌های آموزشی لازم است تا اقشار مختلف جامعه با توجه به سن و جنس هنگام مراجعه به مراكز درمانی، خدمات مناسب را دریافت كنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای گروه‌های مختلف جوانان، سالمندان و زنان باردار و كودكان، بسته‌های مختلف خدمتی طراحی شده و همچنین بسته‌های آموزشی به صورت فیلم، بروشور و انیمیشن تهیه شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به مخاطراتی كه جوانان را تهدید می‌كند، ادامه داد: از آنجا كه جوانان در معرض خطرات خاصی قرار دارند برای این گروه سنی نیز بسته‌های خدمتی خاصی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال مسائل مربوط به تغذیه، رشد و ورزش باید برای جوانان لحاظ شود كه در این زمینه اقدامات مناسبی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها ادامه داد: در این طرح نیز بسته‌های خدمتی ویژه‌ای برای گروه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال برای جوانان تدابیر ویژه‌ای در این طرح اندیشیده شده است كه تشكیل پرونده سلامت از جمله آنهاست. بر اساس این پرونده مشخص می‌شود كه هر گروه سنی باید از نظر چه شاخص‌هایی بررسی شود.

وی در این باره ادامه داد: جوانان در معرض بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای نوپدید مانند HIV ایدز هستند كه باید در این زمینه آموزش‌های مناسب برای این گروه در نظر گرفته شود. این موارد در اداره ارتقای سلامت و آموزش‌های همگانی وزارت بهداشت برنامه ریزی شده است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای تشكیل هرچه سریعتر سازمان غذا و دارو به ایسنا گفت: اصل این موضوع تصویب شده است تنها یك سری شرح وظایف جزئی باقی مانده كه در حال انجام برای ارسال به معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری است. این امر مراحل نهایی كار را می‌گذراند و به نظر می‌رسد تا یك ماه آینده می‌توانیم شاهد تشكیل این سازمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha